برنامه های تلویزیون برای نوروز/ پخش۲۷۴ فیلم سینمایی، ۷۸قسمت سریال و۹ویژه برنامۀتحویل سال!

نشست خبری تشریح ویژه برنامه‌های نوروزی سیما برگزار شد. به گزارش شایان فیلم از صبا، نشست خبری تشریح ویژه برنامه های نوروزی سیما (تلویزیون)، با حضور مرتضی میرباقری معاون سیما، محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو، مجید زین العابدین مدیر شبکه پنج، محمد احسانی مدیر شبکه نسیم، مهدی سالم مدیر شبکه امید، سلیم غفوری مدیر شبکه مستند، علی برازش مدیر شبکه یک و دیگر مدیران شبکه های سیما، امروز در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری، میرباقری معاون سیما گفت: امسال برای نوروز برنامه‌های ویژه‌ای داریم. در سال ۹۶، به دلیل تلاقی نوروز با ایام نزدیک به انتخابات، برنامه ریزی کمتری برای نوروز داشتیم. خوشبختانه در یک دهه اخیر نقش رسانه ملی در برگزاری و آماده سازی مقدمات انتخابات ریاست جمهوری بیشتر شده است. رسانه ملی در برهه انتخابات بهترین منبع برای شفاف سازی افکار عمومی، تبلیغات کاندیدا‌ها و ... بوده است.

وی افزود: در سال ۹۶ موتور تولید سیما فعال‌تر شد و با شتاب حرکت می‌کند. امروز در عرصه کار‌های نمایشی و سریال سازی، تمامی بزرگان هنر درگیر ساخت مجموعه‌های الف. ویژه و کار‌های فاخر هستند. سه باکس سریال که تعطیل شده بود، از نو آغاز به کار کرده اند. تولید برنامه‌های سیما، به حدی رونق گرفته که اگر برنامه سازان بخواهند کار کنند، باید از ماه‌ها قبل وقت بگیرند.

سال ۹۷، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است. با همین رویکرد، ۱۷ سریال انقلابی تولید و پخش می‌شود.برای سال ۱۳۹۷، ۹ شبکه ما ویژه برنامه نوروزی خواهند داشت. ۷۸ قسمت سریال تولیدی در نوروز ۹۷ پخش می‌شود. ۲۳۲ قسمت سریال تامینی هم خواهیم داشت.پخش برنامه‌های نوروزی امسال را به دلیل تلاقی روز‌های نخستین سال، با شهادت امام هادی (ع) از روز شنبه ۲۶ اسفندماه آغاز می‌کنیم.

البته از امسال تا ۶ سال آینده، دهه اول نوروز مصادف است با ماه‌های رجب و شعبان؛ که بهار در بهار و نور الانور خواهد بود و برنامه‌های ما متناسب با این ایام روی آنتن خواهد رفت.سپس، جعفری جلوه مدیر شبکه دو در تشریح برنامه های نوروزی شبکه دو گفت: محمد سلوکی و ژیلا صادقی اجرای برنامه سال تحویل در نوروز ۹۷ را خواهد داشت.

وی افزود: کلاه قرمزی، سوغات جنگل، یک گله جا و ‌مسابقه تلفنی قدم به قدم هم در نوروز از این شبکه پخش خواهد شد. در کنار ویژه‌برنامه راهیان نور‌ با برنامه «از آسمان» به معرفی خانواده های شهدا می‌پردازیم. سری جدید «محله گل و بلبل» و «خوش و بش» با حضور محمد مسلمی از دیگر برنامه های سال ۹۷ است. سریال «تعطیلات رویایی» سریال نمایشی شبکه دو است که هر شب به روی آنتن می‌رود. همچنین سریال «مرد» را با تهیه کنندگی حامد عنقا با محوریت معلم مدرسه در ۳۰ قسمت به روی آنتن خواهیم برد.

احسانی مدیر شبکه نسیم هم در این نشست خبری گفت: ما برنامه متعارف سال تحویل نداریم؛ اما ویژه برنامه نوروزی «دورهمی» ۲۹ اسفند، ساعت ۱۶ تا ۱۸ از شبکه نسیم روی آنتن می‌رود. در دیگر روز‌های عید به غیر از روز‌های شهادت، هم این برنامه ساعت ۲۳ پخش می‌شود. همچنین پخش مسابقه پایانی برنامه «هوش برتر» را در ایام نوروز خواهیم داشت. برنامه «وقتشه» با محوریت اقوام ایرانی روی آنتن می‌رود و برنامه «کودک شو» با حضور خانواده ها، در جدول پخش شبکه نسیم قرار گرفته است. روز ۲۸ اسفند نیز فینال مسابقه «خانواده باحال» را در شبکه نسیم خواهیم داشت.

زین العابدین مدیر شبکه پنج هم گفت: شبکه پنج سیما برای نوروز ده عنوان برنامه تدارک دیده است؛ از جمله شب فیروزه‌ای که از ۲۶ اسفند به پیشواز تحویل سال می‌رود. ما پخش برنامه «دوستت دارم مادر پدر» را با اجرای کاظم احمدزاده تا پایان نوروز خواهیم داشت. همچنین دو مسابقه «پلاک پنج» و «پنج ستاره» در نوروز از شبکه پنج پخش می‌شود.وی در خصوص سریال نمایشی این شبکه بیان کرد: سریال جدید «هیئت مدیره» نوروز امسال مهمان خانه ایرانیان می‌شود. یک سریال کارتونی هم برای شبکه پنج تدارک دیده ایم. همچنین، ۱۴ فیلم سینمایی (ساعت ۱۳:۳۰) در ایام نوروز روی آنتن این شبکه می‌رود.

در ادامه، سرشار مدیر شبکه کودک نیز گفت: شبکه کودک دارای دو کانال پویا مختص سنین زیر شش سال و شبکه نهال برای سنین ۶ تا ۱۲ است. براساس نظرسنجی‌های سراسر کشور از خردسالان ۴ تا ۵ ساله و کودکان ۶ تا ۱۲ به این نتیجه رسیدیم که شش عنوان از برنامه ها، ۶۰ درصد مخاطب داشته و دو عنوان برنامه شبکه کودک ۵۰ درصد مخاطب داشته اند. سال گذشته پربیننده‌ترین برنامه‌های خردسال و کودک، متعلق به کانال پویا و نهال بود. خوشبختانه نسبت به سال گذشته افزایش مخاطب خوبی را شاهد بودیم.

مهدی سالم مدیر شبکه امید هم در این نشست خبری گفت: تقریباً ۷ ماه و نیم است که از راه اندازی شبکه امید می‌گذرد. ما برای ایام نوروز ۱۲ عنوان برنامه تولیدی، سه عنوان مسابقه «بازی خور»، «نبرد ربات‌ها» و «فینال آماده باش» را خواهیم داشت. همچنین سه سریال به صورت تامینی روی آنتن این شبکه می‌رود.

در ادامه، میرباقری معاون سیما در پاسخ به سوال خبرنگاران، در خصوص کلیشه شدن مهمان های نوروزی در برنامه‌های تحویل سال گفت: ما از سال گذشته تلاش کردیم تا تنوع این ترکیب را رعایت کنیم. امسال این وظیفه را به ستاد تامین برنامه محول کردیم تا برای هر برنامه و هر شبکه تنوع مهمان در نظر گرفته شود. این را هم بگویم، به هیچ وجه اعطای ارقام نجومی برای حضور مهمانان وجود ندارد.وی همچنین درباره حق امتیاز کلاه قرمزی گفت: امتیاز کلاه قرمزی به صورت ۱۰۰ درصد در اختیار ماست؛ اما عروسک گردان ها و یا صداپیشگان آنها می توانند از استعدادهای خود در جای دیگر هم استفاده کنند.

احسانی مدیر شبکه نسیم، در پاسخ به سوالی درباره پخش سری جدید خندوانه گفت: خندوانه به احتمال زیاد، از عید مبعث روی آنتن می رود. گروه در حال حاضر در مرحله پیش تولید هستند و آقای جوان درگیر فیلمبرداری کار سینمایی خود است. خوشبختانه مشکل جناب خان برای حضور در برنامه حل شد و محمد بحرانی (صداپیشه) جناب خان مشغول سوژه یابی است.وی درباره برنامه شبی با عبدی هم گفت: ۹ قسمت از این برنامه، به کارگردانی محمد حسین لطیفی و با اجرای اکبر عبدی ضبط شده؛ اما هنوز بازبینی نهایی نشده است.

معاون سیما همچنین درباره مراحل ساخت سریال سلمان فارسی گفت: خوشبختانه تمامی موانع ساخت سریال سلمان، برطرف شده است. مراحل پیش تولید سلمان فارسی به خوبی پیش می رود و احتمالا سال آینده فیلمبرداری آن آغاز می شود. ۹۰ درصد لوکیشن‌ها انتخاب شده و تنها لوکیشن فاز تیسفون و جی باقی مانده است. برای ساخت آن باید طراحی‌هایی صورت بگیرد و احتمال می رود، کمتر از ۱۰ سال مراحل ساخت آن به اتمام برسد.

میرباقری در خصوص علت پخش نشدن برخی برنامه ها به دلیل برخی حاشیه‌ها گفت: در مواردی کاری خودسرانه و بدون هماهنگی با ما انجام شده است. به همین خاطر به شبکه و تهیه کننده تذکر داده شد.

تاریخ نشر مطلب:
یکشنبه، ۲۰ اسفند ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده