لیلا زارع: به‌خاطر کیارستمی در «امتحان نهایی» بازی کردم

لیلا زارع درباره چگونگی نقش آفرینی در فیلم «امتحان نهایی» گفت: بيش از هر مسئله‌ای نگارش فيلمنامه و اسم استاد كيارستمى علت انتخابم بود. در پى آن گفتگو و توافق با عادل يراقى؛ كارگردان فيلم و همچنين حضور شهاب حسينى و اين‌كه در اين مرحله متوجه شدم توسط او به يراقى برای اين پروژه معرفى شده‌ام، به‌رغم خستگى، بلافاصله بعد از به پايان رساندن نقش ناهيد در «شيفت شب» در پروژه «امتحان نهايى» حاضر شدم.

وی درباره همکاری با شهاب حسینی هم گفت: اين پنجمين حضور مشترك من و شهاب حسينى در يك پروژه بود، اولين فيلم مشتركمان به‌نام «باغ آلوچه» كارى از بهروز شعيبى بود كه اصلا مقابل هم بازى نداشتيم، در دو فيلم «سوپر استار» از تهمينه ميلانى و «به اميد ديدار» از محمد رسول‌اف كه در هر دو بازى كوتاهى مقابل هم داشتيم، درواقع غير از پروژه «سرزمين كهن» از كمال تبريزى، «امتحان نهايى» دومين همكاريمان محسوب مى شود.

زارع با بیان اینکه فیلم را هنوز با مردم ندیده است خاطر نشان کرد: فيلم «امتحان نهايى» را فقط يكبار در اكران خصوصى ديدم و هنوز در اكران با مردم، براى ديدن اين فيلم در سينما نرفته‌ام. همان‌طور كه گفتم خودم مخاطب اين نوع سينما بوده و هستم و به‌واسطه علاقه‌ام، همیشه اين نوع سينما را دنبال كرده‌ام چه در فستيوال‌هاى داخلى و خارجى و چه در اكران، اين نوع سينما را در خيلى از كشورها با مردم به تماشا نشسته‌ام. به‌طور كلى برخورد و استقبال مردم از اين نوع فيلم‌ها به‌نظرم خيلى متفاوت رسيده است. عده‌ای (ازجمله خودم) پاى ثابت تماشاى اين قبيل فيلم‌ها هستند و قصدشان از تماشاى فيلم اين است كه ببینند فيلم به‌لحاظ محتوا و يا فرم، چه نقطه نظر جديدى را مطرح مى‌كند يا به‌طور شخصى چه برداشت و دريافتى مى‌توان از فيلم داشت. طبيعى است همه مخاطبان سينما با يك منظور به سينما نمى‌روند و هر كسى سليقه خاص خودش را دارد و توقع افراد از رفتن به سينما با هم متفاوت و البته قابل احترام است.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده