شماره 180 مجلۀ «فیلم نگار» منتشر شد

شماره جدید ماهنامه تخصصی فیلمنامه‌نویسی «فیلم نگار» زیر نظر بنیاد سینمایی فارابی منتشر شد.به گزارش شایان فیلم به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، این شماره از ماهنامه تخصصی فیلمنامه‌نویسی «فیلم نگار» در ۳ بخش سینمای ایران، سینمای جهان و فیلمنامه کامل به چاپ رسیده است.

در بخش سینمای ایران، پیش درآمد، بانک فیلمنامه، کشمکش ( نگاهی به شخصیت پردازی در فیلمنامه «خفه گی»، درباره فیلمنامه «خفه گی»، نگاهی به فیلمنامه «شنل» از منظر چگونگی توزیع اطلاعات در پیرنگ، تحلیل رویکرد آبزورد در مواجهه با مرگ در دو فیلم «سیرانوادا» و «ائو»، معما و تعلیق در «ائو»، گفت و گو نویسی در فیلمنامه «یک قناری، یک کلاغ»، نگاهی به ساختار داستان گویی غیر خطی «تمارض» گسست موفق از قواعد، روایت در فیلمنامه «خانه دختر»، شیوه بسط ایده در فیلمنامه «خانه دختر»)، از زبان فیلمنامه نویس (گفت و گو با فریدون جیرانی فیلمنامه نویس «خفه گی»، گفت و با حمیدرضا بابابیگی نویسنده فیلمنامه «شنل»، گفت و گو با اصغر عبداللهی فیلمنامه نویس و کارگردان «یک قناری، یک کلاغ») به چاپ رسیده است.

در بخش سینمای جهان نیز مطالبی چون سیناپس شامل: ساخت آمریکا، بلید رانر۲۰۴۹، توفان جغرافیایی، کینگ آرتور: افسانه شمشیر، کینگزمن: محفل طلایی، مادر، راننده بیبی، روخانه ویند و عبور از دوزخ پرده دوم، رابرت تاون از فیلمنامه نویسی می گوید، گفت و گو با آرون سورکین درباره اهداف و موانع فیلمنامه نویسی، بیلی مرنیت استاد دانشگاه یو. سی. ال. ای از وضعیت کنونی کمدی رمانتیک ها می گوید، تجربه های پراکنده و بن مایه چاپ شده است.

همچنین فیلمنامه کامل «همشهری کین» به نویسندگی هرمن جی. منکیویچ و کارگردانی اورسن ولز، به همراه یادداشت مترجم فیلمنامه ، سکانس برگزیده، آیا فیلمنامه «همشهری کین» هنوز به اندازه زمان نگارش قانع کننده است؟ نگاهی به نوآوری های ساختار روایی فیلم «همشهری کین»، نقش پررنگ فیلمنامه نویس در تحسین شده ترین فیلم تاریخ سینما، یادداشتی درباره روایت و ساختار نمایشی در فیلمنامه «همشهری کین» و گفت و گوی جمعی درباره فیلمنامه آخرین مطالب در این شماره از ماهنامه «فیلم‌ نگار» است.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، ۰۶ آذر ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده