نتیجۀ ششمین نظرسنجی «شایان فیلم»

همانطور که ما و خیلی از شما فکر می کردیم فیلم «نفس» نتوانست به رقابتهای اسکار راه پیدا کند. در ششمین نظرسنجی «شایان فیلم» از شما پرسیده بودیم «با توجه به اینکه فیلم «نفس» به عنوان نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۱۸ معرفی شده، به نظر شما در این رویداد مهم جهانی، آیا «نفس» موفقیتی کسب خواهد کرد؟»

این نظرسنجی تا دیروز 24 آذر 96 که اسامی 9 فیلم خارجی نامزد در بخش بهترین فیلم خارجی اسکار اعلام شد؛ ادامه داشت و در مقابل 27 درصدی که موفقیت فیلم «نفس» را پیش بینی کرده بودند، 73% از کاربران اعتقاد داشتند که «نفس» از اسکار باز می ماند که همین طور هم شد.

با توجه به حضور فیلمهای خوبی مثل «21روز بعد»، «رگ خواب» و حتی «لاک قرمز» در فهرست اولیه ی انتخاب نماینده سینمای ایران برای اسکار 2018 در نهایت فیلم «نفس» انتخاب شد که از همان ابتدا خیلی به موفقیت آن امیدی نداشتند. «نفس» فیلمی به شدت کسالت بار با ریتمی کند و زمانی طولانی است که قصه و ساختار دراماتیک ندارد و انگار فیلمساز دنبال فرصتی بوده که تمامی عقده ها  و خاطرات کودکی خود را وسط بریزد بدون اینکه بتواند آنها را در قالب یک فیلم سینمایی جمع کند!

انتظار می رود در سالهای آینده هیات معرفی فیلم ایرانی، به دور از مصلحت ها  و سفارشهای جریانهای سیاسی، فیلمی را انتخاب کنند که علاوه بر داشتن ساختار درست و استاندارد، توانایی رقابت با دیگر فیلمهای اسکار را هم داشته باشد.

شایان ذکر است طی بیست و سه سال معرفی منظم فیلمهای ایرانی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی (اسکار)، سینمای نوین ایران توانسته به سه نامزدی اسکار بهترین فیلم خارجی زبان و یک نامزدی اسکار بهترین فیلمنامه دست پیدا کند که در نهایت، با دریافت دو جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان توسط اصغر فرهادی در میان کلیه مدعیان عرصه سینمای جهان به سابقه‌ای درخور توجه در این رخداد بزرگ دست یافته و به همین واسطه، سقف فروش فیلم‌های ایرانی در کشورهای دیگر را به شدت افزایش داده است.

تاریخ نشر مطلب:
شنبه، ۲۵ آذر ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده