پژمان جمشیدی و حاشیه های نامزدی در جشنواره

جمشید خاوری: دیشب و در مراسم اعلام نامزدهای جشنواره سی و ششم فیلم فجر وقتی محمد رضا فروتن (یکی از اعضای هیات داوران) می خواست اسامی نامزدهای بهترین بازیگر نقش مکمل را بخواند تا اسم «پژمان جمشیدی» را آورد تعدادی از افراد حاضر در جلسه شروع به خندیدن و استهزاء کردند. اینها کسانی بودند که مخالف سرسخت امثال جمشیدی در سینما و تئاتر بودند و می گفتند یک ورزشکار نباید وارد عرصه هنر شود! شاید هم برایشان عجیب بود که بین آن همه بازیگر معروف، هیات داوران چطور جمشیدی را کاندید کرده است. البته کسانی که فیلم مذکور (سوءتفاهم) و بازی جمشیدی را ندیده اند نباید بر این کار داوران خرده بگیرند. علی ایحال، دیشب این حرکت زشت توسط عده ای انجام شد اما ازطرف دیگر، چند نفر از دوستان و همکاران جمشیدی که از حرفه ای ها و محبوب ترین های عرصه هنر هستند به حمایت از وی پرداخته و این موفقیت را به جمشیدی تبریک گفتند. در ابتدا پستی که جمشیدی دیشب در صفحه اش نوشته را می خوانیم و بعد حمایت چهره ها از وی را مرور می کنیم:

پژمان جمشیدی: پس ٤ سال فحش خوردن، نامزد بهترين بازيگر شدم

پژمان جمشیدی پس از نامزدی بهترین نقش مکمل مرد برای فیلم «سوءتفاهم» در جشنواره فیلم فجر، با انتشار عکسی در اینستاگرام نوشت: «٤ سال فحش، ٤ سال تهمت، ٤ سال فشار، ٤ سال صبر، ٤ سال تلاش و حالا من كانديد بهترين بازيگری سينمای ايران؛ چقدر جای مادرم خاليست، آفريدگار شكر. تبريك به همه كانديداها، افتخار می‌كنم به حضور كنارشون»

پرویز پرستویی: حتما لیاقتش را داشتی!

پرویز پرستویی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در واکنش به اعلام نام پژمان جمشیدی به عنوان کاندیدای دریافت جایزه نقش مکمل مرد در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر در صفحه اینستاگرامش نوشت:

«پژمان عزیز، به قول خودت، چهار سال فحش، چهار سال تهمت، چهار سال فشار، چهار سال صبر، چهار سال تلاش و حالا کاندیدا با تمام وجود بهت تبریک می‌گم. نگران نباش تا بوده همین بوده و خواهد بود. قابل توجه اون‌هایی که زمان اعلام کاندیدا شدن تو خندیدند. یادمون نره زنده‌یاد فردین هم کشتی‌گیر بود و تبدیل به یک اسطوره بیادماندنی شد حتما لیاقتش رو داشته،  زنده‌یاد عزیز اصلی هم از فوتبال به سینما اومد و در خیلی از فیلم‌ها خوش درخشید و...

مبادا صدای خنده‌ها، تو رو از راهی که پیش گرفتی مایوس کنه. تو در تئاتر، تلویزیون و سینما از مردم جواب گرفتی و حتما لیاقتش رو داشتی، حالا هم پشتت به همین سرمایه‌های مردمی گرم باشه. روح مادرت شاد و آرزوی سرفرازی برایت دارم و در آخر به همه عزیزانی که کاندیدا شدن و همه کسانی که امشب سیمرغ خواهند گرفت تبریک می‌گم و به اون کسانی که صدای خنده‌شان را در یک رسانه ملی شنیدم می‌خوام بگم ما قراره با هم بخندیم، نه به هم...»

 

مهراب قاسمخانی: پژمان جون، به خاطر استعداد و تلاشت و همینطور جدی گرفتنِ حرفه ای که واردش شدی بهت تبریک میگم. تسلیت هم میگم به اونایی که تحمل موفقیتت براشون سخت بود و حقیرانه تلاش می کردن درخششت توی این سالها رو بی ارزش کنن.

علی اوجی: فیلم خندیدنِ دوستان به ظاهر روشنفکر رو دیدم. یعنی این دوستان میگن اونها پروفسور حسابی هستند و بقیه، کریم شیره ای؟! چرا بعضی ها تبدیل به زامبی های فرهنگی شدن و تلاش بقیه رو سرکوب می کنن و به تمسخر می گیرن؟چرا هر کسی کارش رو جدی گرفت میزنن تو سرش؟

ویشکا آسایش: ورزشکار باشی و هنرمند، با استعداد، سختکوش و تازه خوش قلب هم باشی... بهت افتخار می کنم رفیق. با همین فرمون به راهت ادامه بده و برو جلو.

احمد ایران دوست: پژمان جان، اصلا از این خنده ها ناراحت نشو. اینها نمی فهمن! اگر می دونستن که براد پیت و سیلوستر استالونه کجا بودن و به کجا رسیدن هیچ وقت به تو نمی خندیدن...

نیما کرمی: اونهایی که خندیدن اگر به لحظات شادی که جمشیدی به عنوان بازیگر براشون ساخته که دستشون درد نکنه اما اگر به تمسخر خندیدن باید گریه کرد به حال فرهنگ و هنر کشوری که نمایندگان رسانه هاش به کاندید شدن یک بازیگر می خندن!

به گزارش شایان فیلم، خسرو احمدی، امیر آقایی، نوید محمد زاده، علی ضیا، علی انصاریان و امیر جعفری نیز در اینستاگرامشان استوری گذاشتند و به جمشیدی تبریک گفتند.

تاریخ نشر مطلب:
یکشنبه، ۲۲ بهمن ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده