بازگشت ترانه علیدوستی به سینما با «اوراکا»

ترانه علیدوستی بعد از سال‌ها دوری از سینما با فیلم اورکا ساخته سحر مصیبی به سینما بازمی‌گردد.به گزارش شایان فیلم، ترانه علیدوستی در فیلم اورکا به کارگردانی سحر مصیبی بازی می‌کند. این خبر کوتاه توانست در صدر اخبار روز قرار بگیرید و همه علاقمندان به سینما را منتظر گذاشت تا ببینند ترانه سینمای ایران بعد از سه سال دوری با چه نقشی به سینما بازمی‌گردد.

او در فیلم‌های فیلم‌سازان برجسته‌ای چون رسول صدرعاملی و واروژ کریم‌مسیحی و اصغر فرهادی بازی کرده؛ و عناوین فراوان سینمایی از جمله جایزه بهترین بازیگر زن در پنجاه‌وپنجمین جشنواره فیلم لوکارنو سوئیس، جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم آسیایی و عربی اوسیان سینه فن و سیمرغ بهترین بازیگر زن در جشنواره فیلم فجر را گرفته است. او در جشنواره‌های فیلم وزول فرانسه ۲۰۱۴ و فیلم هانوی ویتنام ۲۰۱۲، یکی از اعضای هیئت داوران بود.

آخرین اثر سینمایی ترانه علیدوستی فروشنده در سال 1394 بود که این فیلم اصغر فرهادی توانست برنده نخل طلایی برای بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلم‌نامه از جشنواره کن ۲۰۱۶ را کسب کند.او همچنان در سه فصل سریال شهرزاد ساخته حسن فتحی اولین سریال نمایش خانگی خود را تجربه کرد. این سریال در ۲۲ مهر ۱۳۹۴ به شبکه نمایش خانگی آمد.

سحر مصیبی در حالی اولین فیلم داستانی بلند خود را با بازی ترانه علیدوستی می‌سازد که پیش از این، اولین تجربه کارگردانی‌اش «صفر تا سکو» نام داشت که مستندی از زندگی خواهران منصوریان بود. جایزه بهترین فیلم اول فستیوال فیلم ریندنس، جدیدترین جایزه‌ای‌است که به مستند صفر تا سکو تعلق گرفت.

فیلم اورکا به تهیه‌کنندگی طهورا ابوالقاسمی و نویسندگی طلا معتضدی این روزها وارد مرحله پیش تولید شده است. فیلمبرداری این فیلم به زودی با نهایی شدن اسامی تمام بازیگران و عوامل، آغاز خواهد شد.

تاریخ نشر مطلب:
چهارشنبه، ۱۰ مهر ۱۳۹۸






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده