یک کارگردان معروف، برای چهارمین بار به تجاوز متهم شد!

در حالی‌که کم‌تر از دو روز از حرف‌های جنجالی فیلمساز کهنه‌کار درباره اتهام تجاوز می‌گذرد، رناته لانگر بازیگر آلمانی از رومن پولانسکی به اتهام تجاوز به او در سن 15 سالگی نزد پلیس سوییس شکایت کرده است.به گزارش ای سینما، لانگر می‌گوید مواجهه او و فیلمساز سرشناس در فوریه 1972 در خانه پولانسکی در گشتاد سوییس اتفاق افتاد و بعد از آن، یک‌بار دیگر هم از سوی فیلمساز فرانسوی-لهستانی مورد آزار و اذیت قرار گرفت. روزنامه «نیویورک تایمز» گزارش داده لانگر بعد از آن واقعه، هیچ‌گاه ماجرا را به پلیس گزارش نداد و به نزدیکانش هم در این‌باره چیزی نگفت چون نمی‌خواست باعث ناراحتی والدینش شود.

سال‌ها بعد، بازیگر 61 ساله شرح این واقعه را برای نامزدش تعریف می‌کند. لانگر در مصاحبه با «تایمز» گفته است: «مادرم ممکن بود دچار سکته قلبی شود. احساس شرم و خجالت و گمگشتگی و تنهایی داشتم.» این بازیگر آلمانی که از سال 1995 به این سو در هیچ فیلم و سریالی ظاهر نشده تعریف می‌کند پولانسکی یک ماه بعد از اولین مرتبه تجاوز، برای او عذرخواهی با او تماس گرفت و پیشنهاد بازی در فیلم «چی؟» را به او داد. لانگر که آن زمان 15 سال بیش‌تر نداشت با باور به این‌که با او حرفه‌ای رفتار خواهد شد پیشنهاد پولانسکی را پذیرفت.

اما طبق روایت لانگر، بعد از پایان کارش در آن پروژه سینمایی پولانسکی برای دومین بار به او تجاوز کرد. این حادثه در رم اتفاق افتاد و لانگر تلاش کرده بود با پرتاب اشیاء شکستنی داخل اتاق به سمت پولانسکی از خودش دفاع کند.بعد از سامانتا گایمر، شارلوت لوییس و زنی که هویتش را تنها با نام «رابین ام» معرفی کرده، لانگر چهارمین زنی است که اتهام تجاوز را علیه پولانسکی مطرح می‌کند.

پولانسکی این روزها برای نمایش فیلم جدیدش تحت عنوان «بر اساس یک داستان واقعی» در جشنواره فیلم زوریخ به سر می‌برد. او در مصاحبه کم‌سابقه‌ای که دو روز پیش در زوریخ انجام داد اعلام کرد تا همین‌جا هم بیش از حد لازم تقاص پس داده و شاکی اصلی (گایمر) پرونده او بارها خواستار بسته شدن این پرونده قدیمی شده است. فیلمساز 84 ساله با حمله به قاضی‌های پرونده‌اش، آنها را افرادی «فاسد» خوانده که بعید می‌داند دست از سرش بردارند.

تاریخ نشر مطلب:
جمعه، ۱۴ مهر ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده