ایده‌های خوب برای ساخت فیلم کوتاه

بدون شک ساخت فیلم کوتاه علاوه بر صبر و حوصله، توانایی و معلومات و البته استعداد هنری هم می خواهد! در اینجا مواردی را برایتان یادآوری کرده ایم که می تواند شما را در این مسیر کمک کند. یادتان باشد که برگ برنده ی یک فیلم خوب، ایده و سوژه ی آن است!

۱. عادت: به طور ثابت به نوشتن و تولید ایده‌های جدید بپردازید. به عنوان مثال، هر شب پیش خوابیدن یا پس از بیدار شدن، زمانی را به این کار اختصاص دهید. حتی اگر بیش‌تر ایده‌های تان پوچ باشند، در آخر به موارد مناسبی نیز خواهید رسید.

۲. چیزی که می‌دانید را بنویسید: استفاده از تجربیات شخصی راهی خوب جهت ساخت شخصیت و سناریو‌های قابل باور محسوب می‌شود. در گذشته خود، دنبال مواردی بگردید که می‌توانند در قالب فیلم بیان شوند. این موضوع به این معنی نیست که باید از زندگی خود بیوگرافی بسازید، بلکه می‌توانید تجربیات خود را با ایده‌های نو ترکیب کرده و به نتایجی منحصر به فرد دست یابید.

۳. بازی تضاد‌ها: موضوعی شناخته شده را در نظر گرفته و داستانی متضاد آن را در ذهن خود مجسم کنید. این کار، یکی از ترفند‌های جالب برای رسیدن به ایده‌های جدید و متفاوت به شمار می‌رود.

۴. فیلم‌های دیگر را تماشا کنید: استفاده از آثار هنری خوب، شما را به هنرمند بهتری تبدیل می‌کند. این کار شیوه‌ای فوق‌العاده برای پیدا کردن ایده به حساب می‌آید.به خاطر داشته باشید، تعداد خیلی کمی از ایده‌ها، کاملا اصیل هستند. لازم نیست از استفاده از طرح‌های دیگران در ایده‌های خود شرمساز باشید. احتمالا آن فرد، خود نیز چنین کاری را برای ساخت فیلم خود انجام داده است.

۵. دفترچه جادویی: ایده‌ها معمولا در بد‌ترین زمان ممکن به ذهن خطور می‌کنند: در حمام، هنگام گردش با دوستان یا در حال پخت شام. در نتیجه، وجود راهی جهت ثبت لحظه‌ای ایده‌ها ضروری است. برای این کار، می‌توانید از اپلیکیشن نت برداری یا ضبط صدای تلفن هوشمند خود بهره ببرید.

۶. تحقیق: تحقیق و پژوهش درباره موضوعات مورد علاقه خود را آغاز کنید. در این مسیر، قطعا به حقایق و سناریو‌هایی که قابلیت تبدیل شدن به فیلم را نیز دارند، بر خواهید خورد.

۷. منابع و امکانات خود را لیست کنید: به عنوان یک فیمساز مستقل، معمولا منابع محدودی در اختیار خواهید داشت. با لیست کردن منابع و امکانات خود، می‌توانید ایده‌هایی قابل ساخت را در سر خود بپرورانید. این مورد، راهی فوق‌العاده کاربردی جهت آغاز ساخت فیلم‌های کوتاه با هزینه کم محسوب می‌شود.

۸. به اصل سادگی پایبند باشید: برای فیلم‌های کوتاه، بهتر است از طرحی خیلی ساده بهره گیرید. دیالوگ و کاراکتر‌های پیچیده را فراموش کرده و در عوض، سعی کنید فیلمی بر پایه ایده‌ای ساده بسازید.

۹. از زندگی خود استفاده کنید: این نکته، به ترفند شماره ۲ نزدیک است. اگر زندگی جالب و هیجان انگیزی را سپری می‌کنید، نوشتن درباره آن و تجربیات روزمره خود، برایتان ساده و مفید خواهد بود.

تاریخ نشر مطلب:
جمعه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده