120میلیارد هزینه کردند، فقط 25میلیارد بازگشت!

هرچند حدود دو سال از روی پرده رفتن فیلم «محمد رسول الله(ص)» مجید مجیدی می گذرد اما حواشی پیرامون به خدمت گرفتن دو سرگروه برای روی پرده فرستادن این فیلم و گلایه های صاحبان آثاری که همزمان با آن روی پرده رفتند از تعداد بالای سینماهای تخصیص یافته برای آن همچنان در خاطرات باقیست. به گزارش سینماروزان «محمد رسول الله(ص)» در حالی حدود شش ماه روی پرده بود که در پایان اکران آمار از فروش ۱۶ میلیاردی آن حکایت داشت ولی پخش کننده از فروش حدودا ۲۰ میلیاردی آن گفت.

محمدرضا صابری که به واسطه این پروژه تا مدیریت پخش موسسه نورتابان پیش رفت به تازگی در خلال گفتگویی تفصیلی با «جوان» هم رقم تولید ۱۲۰ میلیارد که پیشتر از طریق سایت رسمی جشنواره مونترال اعلام شده بود را تأیید کرده و هم داده‌هایی را درباره آورده مالی برآمده از اکران خارجی آن گفته است.

صابری بیان داشت: کل هزينه اين فيلم ۱۲۰ ميليارد تومان بود که ما بارها اعلام کرديم. الان ما يک شهرک داريم که غير از هزينه افزوده‌اش ۳۵‌ميليارد تومان هزينه‌اش شده است، ۱۵‌ميليارد هزينه وسايل فيلمبرداري شده بود. خود فيلم حدود ۶۳ ميليارد هزينه داشت. قطع به يقين مي‌گويم ان‌شاءالله اين فيلم چند برابر هزينه خودش را مي‌دهد.

صابری با اشاره به اینکه طبق آمار رسمی فروش داخل فیلم ۲۰میلیارد بوده درباره درآمد اکرانهای خارجی فیلم بیان داشت: ما ۶۰۰هزار دلار از ترکيه‌ و ۱۰۰هزار دلار از داغستان گرفتيم، حدود ۴۰۰ هزار دلار سهم ما در عراق شد، در روسيه هم بچه‌هاي مالي حضور دارند و بالاي ۱۵۰ هزار دلار در آنجا هست، اميدواريم با توافقي که با کمپاني هند داريم اين وضع بهتر شود.

برمبنای آنچه صابری گفته مجموع درآمد «محمد…» از اکران خارجی حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار دلار بوده است که با احتساب دلار ۴هزار تومانی میشود چیزی حدود ۵ میلیارد تومان. درآمد داخلی آن را هم اگر برمبنای گفته های این پخش کننده حدود ۲۰ میلیارد بدانیم و از سهم سینماداران و عوارض بگذریم، خروجی این فیلم حدودا ۲۵ میلیارد میشود.

 

تاریخ نشر مطلب:
سه شنبه، ۱۸ مهر ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده