نمایش و تحلیل سه فیلم سینمایی در نخستین کنگره بین المللی اخلاق در علوم و فناوری

سه فیلم سینمایی "هان بنگر! خیال خام جهان به هم پیوسته"، "موج" و "دریای درون" با رویکرد اخلاق در نخستین کنگره بین المللی اخلاق در علوم و فناوری در سالن همایش های کتابخانه ملی نمایش و تحلیل میشود. به گزارش شایان فیلم طبق اعلام دبیرخانه ی این کنگره قرار است نمایش این فیلمها به طور کامل همراه با زیرنویس فارسی باشد و دکتر حنیف شمیم؛ پزشک، مدرس و پژوهشگر سینما پس از پایان هر فیلم به نقد و تحلیل فیلمها از منظر اخلاق بپردازند.

روز سه شنبه 14 آذرماه، فیلم هان بنگر! خیال خام جهان به هم پیوسته (Lo And Behold,Reveries Of The Connected World)  به کارگردانی ورنر هرتسوک به نمایش در می آید. عنوان سخنرانی در مورد فیلم "اراده ی فردی در مواجه با فناوری اطلاعات" است.

روز چهارشنبه 15 آذرماه، فیلم موج (The Wave) به کارگردانی دنیس گانزل به نمایش در می آید. عنوان سخنرانی در مورد فیلم "مسخ اراده ی فردی در اراده ی جمعی" است.

روز پنجشنبه 16 آذرماه، فیلم دریای درون (The Sea Inside) به کارگردانی آلخاندرو آمنابار به نمایش در می آید. عنوان سخنرانی در مورد فیلم، "اراده ی فردی در وضعیت مرزی" است.

شرکت در این جلسات که با حضور محققان حوزه ی اخلاق علم و فناوری صورت میگیرد برای عموم آزاد و رایگان است.این جلسات از 14 لغایت 16 آذر ماه از ساعت 17:30 الی 20:30 در سالن همایش های کتابخانه ی ملی واقع در بزرگراه شهید حقانی، بعد از ایستگاه مترو برگزار میشود.

تاریخ نشر مطلب:
یکشنبه، ۱۲ آذر ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده