حمایت علی ملاقلی پور از فیلم «عصبانی نیستم»/ بساط تان را جمع کنید تا خدا جمع تان نکرده!

شایان فیلم: اکران فیلم «عصبانی نیستم» وارد فاز جدیدی شده است. به گفته کارگردان این فیلم، وزارت ارشاد جسارت اکران «عصبانی نیستم» را ندارد و هر بار بهانه جدیدی می تراشد تا این فیلم روی پرده نرود. در آخرین بهانه ای که ارشاد آورده گفته شده که 5 دقیقه دیگر از فیلم هم باید حذف شود که البته درمیشیان زیر بار نرفته است. پس از حمایت بازیگران فیلم مثل باران کوثری و نوید محمد زاده حالا علی ملاقلی پور که فیلمنامه جدیدش به نام «زنگبار» از سوی وزارت ارشاد رد شده است؛ به حمایت از درمیشیان پرداخته و سیاست های وزارت ارشاد را زیر سوال برده است.

به گزارش شایان فیلم، علی ملاقلی پور با انتشار این عکس در اینستاگرامش نوشته است: به فیلم «عصبانی نیستم» رضا درمیشیان گیر دادند و رضا صبورانه مشکلهای متصور برای دستگاه ممیزی را شنید و حاضر شد فیلم را طبق نظر شورا کوتاه کند . او مجوز نمایش فیلم سانسور شده اش را هم از وزارت ارشاد گرفته . اما در اتفاقی عجیب و بدعتی خطرناک مدعی شدند باز هم پنج دقیقه دیگر از گوش عصبانی نیستم را باید ببرند . که امیدوارم این مدعی در حد یک شایعه باشد چون دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود و هر لحظه از ساخت فیلم یا مراحل اکران که باشیم یک مدیر یا معاونتی ممکن است بخواهد یک تیکه از گوشت قربانی را ببرد . متاسفانه سینما بی قانون است و اینجا قانون فصل الخطاب نیست . مگر اینکه مدیریت سینمایی در این آزمون ثابت کند که مجوز های پر پیچ و خمش را لازم الاجرا می داند .

 هیچ نهاد یا ارگان و حزبی حق ندارد قبل از دیده شدن فیلم سانسور شده برای رضا درمیشیان خط و نشان بکشد که اگر این کار را کند برای قانون خط و نشان کشیده و آنها که متصورند باید از کیان انقلاب و نظام دفاع کنند بدانند حیات نظام در جلوگیری از رانتهای ویژه است نه جلوگیری از جوانانی که در مقابل قانون تابع هستند . رضا درمیشیان سینما را پله پله بالا آمده و از شاگردی و دستیاری شروع کرده نه مثل آنها که یک شبه رشد کرده اند و اما به ظاهر ادعای دین دارند . دین در رعایت حق الناس است نه پایمالی حق افراد ضعیف و مستقل .

بچه مسلمان اگر صرفا برای فیلم خودش فریاد بزند گرفتار نفسانیت است اما اگر برای حق ضایع شده دیگران سینه سپر کند هنر مردانگی دارد . خودی و غیر خودی کردنها پدر سینما را در آورده . مگر قرار نبوده که انقلابی و مسلمان خادم مردم باشند پس این چه ادعای دروغی است که هر روز مدعیان انقلابی گری بیشتر طلبکارند و بیشتر سهم خواهی می کنند . تولیدهای ویژه و اکران های ویژه برای چه کسانی است؟ تبلیغات ویژه برای چه کسانی است؟ خجالت بکشید والله در درگاه خداوند برای پاسخگویی به حق هزاران جوان فیلمساز و دانشجوی پشت در مانده گرفتار می شوید . جمع کنید بساط تان را تا خدا جمع تان نکرده.

حزب اللهی بودن ادعایی نیست . حزب اللهی و یار خدا بودن را فقط خدا باید بپذیرد نه خودتان. حزب اللهی یعنی کار برای خدا یعنی گذر از دنیا طلبی یعنی گذاشتن و گذشتن . چطور می شود امام موسی صدر در مقابل تهمتی که یک مدعی شیعه گری به یک بستنی فروش مسیحی زده بود و باعث کساد شدن کار آن مسیحی شده بود در عمل کاری می کند که مسیحی به حقش برسد . اما حالا یک جوانمرد در بین مسوولین نیست حق رضا را بگیرد؟ که هست اگر از هیچ کس نترسد جز خدا...

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۶






نظرات کاربران




    حسینی ۱۳:۵۳ - ۹۷/۰۴/۱۲

    حقا که فرزند خلف رسول ملاقلی پور هستی تو. هیچ وقت جلوی ظلم و بی عدالتی کوتاه نمی آمد آن مرحوم


معرفي فيلم هاي روي پرده