پیگیر مسائل صنوف مختلف سینمایی هستیم

همایون اسعدیان گفت: مسائلی مانند فیلم‌های توقیفی و قاچاق فیلم‌ها به سرعت پیگیری می‌شود.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروز سه‌شنبه 20 تیر ماه 1396 اولین نشست اعضای خانه سینما با حضور همایون اسعدیان رئیس خانه سینما، مرتضی رزاق کریمی نایب رئیس، فاطمه معتمدآریا و  سایر اعضای هیئت مدیره و همچنین منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما در محل خانه سینما برگزار شد.همایون اسعدیان در ابتدای نشست اظهار داشت: در ابتدا از طرف رسانه‌ها شیطنتی شد که به من مرد دوشغله می‌گفتند. اما هر فعالیتی که در سینما رخ می‌دهد به خانه سینما مربوط است و می‌خواهیم که خانه سینما در همه صنوف کرسی داشته باشد.

وی اظهار داشت: ما امیدواریم بتوانیم که کرسی‌های ثابتی را برای اصناف خانه سینما داشته باشیم و از این حرکت حمایت خواهیم کرد و می‌خواهیم طی سال‌های آینده جایگاه خانه سینما را ارتقا دهیم.طرح امنیت شغلی در سینمای ایران با چند قرارداد حل نمی‌شود، ما با بررسی نواقص تلاش می‌کنیم که این مسئله را حل کنیم اما قول نمی‌دهیم که تا شش ماه آینده این مسئله حل شود. ما نمی‌توانیم تهیه‌کننده را ملزم کنیم که فقط از اعضای خانه سینما استفاده کند. امنیت شغلی به رونق سینما و مسائل دیگر مربوط می‌شود.

این کارگردان عنوان کرد: تنظیم قرارداد تیم از جمله مسائلی است که در گذشته مطرح شده بود چرا که؛ هر تهیه‌کننده‌ای به شیوه خود قرارداد می‌بندد و ما قصد داریم که شیوه‌ای واحد در این امر داشته باشیم.اسعدیان در خصوص مسئله بیمه گفت: بودجه بیمه در ابتدای سال باید فراهم شود و ما می‌خواهیم طرح شفاف‌سازی صنوف را در پیش بگیریم و نمی‌دانیم که اصناف ما به چه تعداد عضو می‌گیرند و به زودی صنف‌های بی‌ربط از خانه سینما جدا خواهند شد.

اسعدیان بیان کرد: بودجه خانه سینما در سال گذشته 5 میلیارد و نیم بوده که نیمی از آن برای بیمه تکمیلی صرف شده است.وی گفت: تمام تلاش هیأت مدیره صنوف این است که خانه سینما به اعضا کمک کند و از حداقل امکان رفاهی موجود برای اعضا استفاده کند.

اسعدیان گفت: ما دیدارهایی را با اعضای صنوف داشتیم و با شورای مرکزی کارگردانان و دو صنف مستندسازان و تهیه‌کنندگان و صدابرداران دیدار داشتیم و با باقی صنوف نیز دیدار خواهیم کرد. به پیشنهاد فاطمه معتمدآریا کمیته‌هایی را تشکیل دادیم مثل کمیته روابط عمومی که مدیربتش با کامران ملکی و مدیریت کمیته ارتباطات با خود من است و کمیته دیگری که معتمد آریا مدیریت آن را بر عهده دارد.وی گفت: تأمین منابع خانه سینما از طریق بانک‌ها و وارد کردن شرکت‌های بیمه از اصلی‌ترین فعالیت‌هایی است که ما باید انجام دهیم.

اسعدیان گفت: 16 صنف ما زیر نظر قانون کار است و از افرادی تشکیل شده که یک حرفه را به طور مشخص پیش می‌برند. تمام این اصناف مراحل ثبت قانونی را طی کرده‌اند و هشت صنف نیز در حال طی کردن مسائل قانونی هستند. دو صنف دیگر که تازه تأسیس هستند از جمله صنف جلوه‌های ویژه به دلیل تعداد کم اعضا هنوز ثبت نشده‌اند.ما علاقه‌مندیم که هر کسی که در ایران در رشته سینما تحصیل می‌کند با خانه سینما در ارتباط باشد.

اسعدیان اضافه کرد: در رابطه با قاچاق فیلم سینمایی و اتفاقی که برای فیلم سعید سهیلی پیش آمده اعتقاد داریم که ما هر کاری می‌کنیم را نباید در بوق و کرنا کنیم. ما از ابتدا مسئله قاچاق فیلم سعید سهیلی را پیگیری کردیم و در کمتر از 72 ساعت آن را به سرانجام رساندیم.  ما رفتار ایشان را با توجه به حال خرابشان درک می‌کنیم و ما فکر می‌کنیم که در این مواقع بهتر است اول کاری را انجام دهیم و سپس در مورد آن صحبت کنیم. وی در خصوص فیلم‌های توقیفی گفت: تمام سعی ما بر این است که این گونه امور را پیگیری کرده و در رفع آن تلاش کنیم. اما این که چه قدر این تلاش‌ها به ثمر برسد خود بحث دیگری است.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده