فیلم‌هایی که در سینما توقیف شدند ولی در شبکه خانگی بدون مشکل به نمایش در آمدند

 

در این لیست، فیلم‌هایی وجود دارند که در سینما توقیف شدند اما در شبکه خانگی بدون مشکل نمایش داده شدند:

«رحمان ۱۴۰۰»-(با اندکی سانسور):

نوروز امسال رحمان ۱۴۰۰ اکران شد و خیلی زود به چند رکورد دست یافت. از جمله رکورد فروش روزانه و هفتگی. فیلم داشت می‌فروخت که صدای اعتراض‌ها درباره برخی شوخی‌های فیلم بلند شد اما کارگردان مدعی بود اصلاحات را اعمال کرده. رحمان ۱۴۰۰ در ۲۴ فروردین در آستانه ۲۳میلیاردی شدن رسما توقیف شد. مدتی بعد نسخه قاچاق آن به بیرون درز کرد و هفته پیش نسخه قانونی‌اش به شبکه نمایش خانگی آمد. منوچهر هادی حالا می‌گوید چهار دقیقه از فیلمش کوتاه شده است.

«50 کیلو آلبالو»-(با سانسور):

از جمله فیلم‌هایی است که زیاد به آن اعتراض شد اما در زمانی مهر توقیف خورد که به اندازه کافی روی پرده بود.«۵۰ کیلو آلبالو» نوروز ۹۵ اکران شد و با فروش بیش از ۱۳میلیارد در نیمه خرداد از پرده پایین کشیده شد. درست یک سال بعد نسخه خانگی ۵۰کیلو آلبالو نوروز توزیع شد و آب از آب تکان نخورد!

«سنتوری» -(با پشت صحنه):

قرار بود «سنتوری» در تاریخ سوم مرداد ۱۳۸۶ اکران شود. در حالی که سینماها به استقبال آن رفته بودند و حتی آفیش‌های آن نصب شده بود، جلوی اکران آن گرفته شد.روایت‌های مختلفی درباره دلیل عدم اکران سنتوری شنیده می‌شد… هفت ماه بعد نسخه قاچاق آن بیرون آمد و بالاخره سال ۸۹ نسخه خانگی فیلم توزیع شد. جالب آنکه این بار در نسخه خانگی «سنتوری» یک پشت صحنه مفصل هم گنجانده شده بود!

«زندگی خصوصی»-(کمی سانسور با پشت صحنه):

در جشنواره سی ام رونمایی شد و مورد اعتراض طیفی از رسانه‌های اصولگرا قرار گرفت. ایرادها به اشاره‌هایی است که زندگی خصوصی به برخی شخصیت‌ها دارد. این فیلم نوروز ۹۱ در میان اعتراض‌ها اکران شد و از پرده پایین آمد. خرداد سال ۹۲ فیلم به شبکه نمایش خانگی آمد و اصلاحات آن در حد یکی دو دیالوگ بود!‌در عوض یک پشت صحنه کامل داشت.

«گشت ارشاد»-(با صحنه‌های اضافه):

در جشنواره سی‌ام روی پرده رفت که برخی شوخی‌های آن مورد اعتراض قرار گرفت. گشت ارشاد نوروز ۹۱ اکران عمومی شد اما این فیلم هم خیلی زود مهر توقیف خورد. نیمه شهریور ۹۱ یعنی درست شش ماه بعد از توقیف، نسخه خانگی فیلم سعید سهیلی به بازار آمد. از نکات بامزه اینکه فیلم نه تنها ممیزی نداشت که نسبت به نسخه اصلی آن کامل‌تر بود!/هفت صبح

برچسب ها:

[]
تاریخ نشر مطلب:
پنجشنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۸






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده