مستندسازان برای شرکت راه‌آهن فیلم می سازند

انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستنددر قالب یک تفاهم باشرکت راه‌آهن، تولیدآثار هنری و فیلم‌های مستند با محوریت بخش ریلی را به صورت جدی پیگیری خواهد کرد.به گزارش شایان فیلم ازهنرآنلاین ، صادق سکری مدیرکل روابط عمومی راه‌آهن در نشست مشترک با مدیران این انجمن، با اعلام این مطلب گفت: در روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران همواره درخواست‌های متعددی برای تصویر برداری و یا بازدید از محدوده‌های ریلی و ایستگاه‌های راه آهن کشور داریم که همیشه با استقبال راه‌آهن مجوزهای لازم صادر و شرایط حضور هنرمندانو تصویربرداران در اماکن راه‌آهن فراهم شده است.

مدیر روابط عمومی راه‌آهن که ریاست جشنواره ملی فیلم و عکس راه‌آهن را نیز در سابقه خود دارد، در این نشست افزود: استقبال از جشنواره ملی فیلم و عکس راه‌آهن (یادواره مرحوم مرتضی احمدی) که سال گذشته در راه‌آهن برگزار شد، تجربیات مناسبی در این بخش برای هنرمندان ساخت و با تأکید مدیران ارشد راه‌آهن مقرر شد تا این جشنواره به رویدادی مستمر تبدیل شود.

وی با بیان اینکه راه‌آهن بر آن است که این جشنواره را هر دو سال یک‌بار برگزار کند، افزود: سال گذشته 8 هزار اثردریافت و از داوران صاحب‌نام در این جشنواره استفاده کردیم.

توجه مستمر راه‌آهن به هنرمندان

مدیرکل روابط عمومی راه‌آهن با تاکید بر اهمیت تعامل بخش‌خصوصی و دولتی در راستای بهره‌گیری از ظرفیت‌های حوزه‌های هنری و ارائه امکانات به هنرمندان گفت: راه‌آهن یک نماد‌ تاریخی، سنتی و ریشه‌داردر ایران است و با وجود گستردگی فعالیت‌های اجرایی روزان، همواره به عنوان حامی حوزه هنر از هنرمندان استقبال کرده و برای همکاری با این حوزه تلاش ویژه داشته است.وی با اشاره به عضویت شرکت راه‌آهن در سازمان‌های بین‌المللی افزود: جایگاه خوب راه‌آهن در این سازمان‌ها فرصتی است که می‌توانیم از این ظرفیت برای تعامل با جامعه هنری کشور استفاده کنیم.

سکری خواستار ارائه راهکار از سوی این انجمن و دیگر انجمن‌ها وسازمان‌ها هنری برای بهتر برگزار شدن این جشنواره شد وگفت: موضوعاتی چون اقتصاد مقاومتی، راه‌آهن و دفاع مقدس، راه‌آهن و محیط زیست، راه‌آهن و خانواده، راه‌آهن و آسیب‌های اجتماعی و... می‌تواند در این جشنواره مطرح شود.

او با یادآوری استفاده بسیاری از مسئولین، وزرا و نمایندگان مجلس از قطار برای سفرهای خود گفت: سال گذشته حدود 2 هزارمجوز صادر و آمادگیبیشترین کمک را به توسعه فرهنگ ریلی داریمو توصیه می‌کنیم تا فیلم‌سازان درمورد موضوعات حوزه ریلی با راه‌آهن هماهنگی داشته باشند تادر جهت استراتژی و اهداف راه‌آهن حرکت کنند.

تولید فیلم‌هایی با موضوع ماندگار

محسن استاد علی رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستندسازهم در این جلسه با اشاره به هدف تولید فیلم‌های ماندگار با محوریت راه‌آهن گفت: انجمن کارگردانان مستندساز با بیش از 330 عضو از بهترین مستندسازان ایران تشکیل شده و توجه ویژه‌ای به موضوعات مختلف صنعت ریلی دارد.او با ذکر نمونه به فیلم "ورس"یا رویای آهنی اشاره و ادامه داد: بازتاب آثار مرتبط با راه‌آهن در تلویزیون و جشنواره‌ها هم ضروری است که بر همین اساس، در تعاملات خود با صدا و سیما سعی داریم بر این موضوع تأکید کنیم.

استادعلی خواستار پیشنهاد راه‌آهن برای ارائه موضوعات مختلف ریلی شد و گفت: بهتر است که راه‌آهن از کارهایی که بامضامین مستقیم با سیاست‌های کلان این شرکت است، حمایت کند.محسن استاد علی رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند، محمد آفریده مشاورعالی انجمن صنفی کارگردانان ایران و آرش اسحاقی سخنگوی این انجمن در این نشست حضور داشتند.در این جلسه پیشنهاد راه‌اندازی آرشیو فیلم‌های ریلی و فیلم‌خانه در راه‌آهن و خرید حق کپی‌رایت آن‌ها مطرح و اعلام شد که دبیرخانه جشنواره با اخذ مجوزهای ارشاد رسماً کار خود را آغاز کرده است.

تاریخ نشر مطلب:
یکشنبه، ۰۷ بهمن ۱۳۹۷






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده