کارت های جشنواره فیلم فجر و رنجی که می بریم(2)

قسمت دوم

آرش مقدم نیا: چندی پیش در مطلبی با عنوان « کارت های جشنواره فیلم فجر و رنجی که می بریم» درباره کسانی نوشتیم که فرم دریافت کارت ورود به سینمای رسانه ها را برای دیدن فیلمهای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، پر کرده بودند. افرادی که خیلی هایشان اصلا خبرنگار و عکاس نبودند و بعضا از سوی رسانه ای معرفی شده بودند که یا به صورت «تخصصی» سینمایی نبودند یا رسانه شان آنقدر گمنام بود که حتی «گوگل» هم آنها را نمی شناخت!

با انتشار سری دوم اسامی متقاضیانِ کارت جشنواره، این لیست را زیر ذره بین برده ایم:

سازمان صدا و سیما که هیچ اسمی از خبرنگارانش در لیست اولیه نبود حالا مشخص شد که قصد دارد یک لشکر 400 نفره را به جشنواره بفرستد! آش آنقدر شور شده که از برنامه ای کاملا بی ربط با سینما مانند «دستپخت» نیز دو نفر برای گرفتن کارت ورود به جشنواره معرفی شده اند!

سایت « آپارات» با فهرست عجیب و غریب 45  نفره اش مشخص نیست که قصد انجام چه کاری در جشنواره دارد! همچنین  از تلویزیون اینترنتی «تی وی پلاس» که یک رسانه زرد محسوب می شود و بیشتر به حاشیه ها می پردازد 9 نفر معرفی شده اند. فیلم نت نیوز که زیر مجموعه ی یک شرکت پخش فیلم اینترنتی است - با اینکه امسال برخلاف پارسال برنامه ی زنده ی اینترنتی «35» با اجرای فریدون جیرانی را ندارد - یک لیست بلند بالای 35 نفره داده است!

در بین وب سایت های سینمایی، سایت سلام سینما با 18 نفر، آی سینما با 16 نفر و سینماخانه با 11نفر بیشترین تعداد متقاضی را دارند و این درحالیست که آرشیو سال گذشته برخی سایتها نشان می دهد که افراد معرفی شده، بعضا حتی یک یادداشت – محض خالی نبودنِ عریضه – هم درباره جشنواره قبلی و فیلمهایی که دیده اند، ننوشته اند!

پایگاه خبری ریتم زندگی، مجله تصویری هفت دقیقه و یک موسسه فرهنگی هنری گمنام بنام مهرافرین  که در گوگل هنوز صفحه اول نیامده اند و رنکینگ الکسایشان در ایران بالای چهل هزار است نیز با نفرات بالا، جزو کارت بگیرها هستند! همچنین آژانس نقش و نگار پوپک که یک شرکت تبلیغاتی است اما مشخص نیست افرادی که معرفی کرده اند دقیقا حضورشان در جشنواره، چه گلی به سر سینمای ایران خواهد زد!

در بین تلویزیون ها و رسانه های خارجی چندان اسمی از تلویزیون های مطرح دیده نمی شود اما تا دلتان خواهد از المیادین لبنان، فلسطین الیوم، الفرات عراق و  امثالهم در جشنواره حضور خواهند داشت!

با این حال، نویسندگان سینمایی و خبرنگارانی که سایت شان هنوز مجوز ندارد یا ادمین پیج های پرمخاطبی در اینستاگرام بوده یا کانالی را در تلگرام اداره می کنند و اتفاقا تاثیرگذار هم هستند از این قافله جا مانده اند. مجددا اظهار امیدواری می کنیم که سازمان سینمایی و دبیرخانۀ جشنواره، این شفاف سازی را ادامه دهد و در روزهای آتی، فهرستی از کارتهایی که به افراد مختلف داده است را اعلام کند.

برای دیدن لیست کامل متقاضیان که توسط وزارت ارشاد منتشر شده  اینجا و اینجا را کلیک کنید.

تاریخ نشر مطلب:
جمعه، ۲۸ دی ۱۳۹۷






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده