پرفروش‌ترین محصولات شبکه‌ی نمایش خانگی

سعیدرجبی فروتن از مدیران و کارشناسان شبکه نمایش خانگی در برنامه رادیویی این هفته سینمامعیار که بصورت زنده از رادیو گفتگو پخش میشد گفت: در حال حاضر در دوران گذار از DVD به VOD به سر می بریم و روند فروش نسخه فیزیکی فیلم ها شیب نزولی شدیدی پیدا کرده است و در خوشبینانه ترین حالت تیراژ سه سریال در حال نمایش زیر ۵۰ هزار نسخه است و این در حالی ست که در گذشته تیراژ فیلم های پرفروش سینماها و سریال های مثل قلب یخی و قهوه تلخ تیراژ میلیونی داشتند. وی همچنین در خصوص عدم شفافیت مالی در این شبکه گفت: گردآوری اطلاعات در این حوزه دشوار است و علت آن هم رویه موسسات vod در مواجه با آثار متوسط و ضعیف سینمایی ست که پولی به آنها نمی دهد و معمولا بر مبنای تعداد کلیک و دیده شدن فیلم در این سامانه ها به صاحبان آن پول می دهند. فروتن همچنین فروش فیلم های سینمایی در نمایش خانگی را تابع فروش آنها در گیشه سینماها دانست.

 وی در آینده فعالیت موسسات VODگفت: مجموعه نظام از صدا وسیما تا وزارت ارشاد با جلساتی که دارند در تلاش اند شرایط را برای سرمایه گذاری در این حوزه مهیا کنند و علی رغم تمامی حواشی از جمله بحث ورود پول های مشکوک ، من آینده آن را بسیار روشن می بینم. در یکی از جلساتی که با یکی از این موسسات داشتیم آنها سفارش تولید ۱۰۰ اثر داستانی ویدئویی را داشتند. او درباره ورود پول های مشکوک نیز گفت: تا زمانی که گردش مالی در اقتصاد زیرزمینی بالاتر از اقتصاد رسمی است با این پدیده در اقتصادمان روبه رو هستیم که سرریز آن روانه حوزه های فرهنگی می شود، پس تا زمانی که این رویه اصلاح نشود و راه برای ورود افراط خاطی بسته نشود با این مساله رو به رو خواهیم بود. فروتن در انتها از ورود مجموعه ریکاوری به کارگردانی بهادر اسدی با بازی پوریاپورسرخ، هومن برق نورد، شبنم قلی خانی و ... از هفته آینده به شبکه نمایش خانگی خبر داد.

از سوی دیگر مصطفی سماوات سرپرست شبکه نمایش خانگی در برنامه رادیویی این هفته سینمامعیار که بصورت زنده از رادیو گفتگو پخش میشد گفت: گردش مالی این شبکه در سال گذشته بر مبنای فروش نسخه فیزیکی آثار چیزی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است و متاسفانه آمار دقیقی از هزینه مالی VODها نداریم. وی در خصوص نحوه صدور پروانه ساخت این آثار گفت : ذکر نام سرمایه گذاران هر مجموعه جز الزامات ما هنگام صدور پروانه ساخت است. او همچنین در خصوص حواشی بوجود آمده پیرامون اولین اثر هومن سیدی در شبکه نمایش خانگی با نام قورباغه که چهارمین همکاری او و نوید محمدزاده است نیز گفت سرمایه گذار اصلی این مجموعه یکی از همین موسسات VOD است.

سماوات در خصوص نا تمام ماندن دو مجموعه احضار و رقص روی شیشه نیز گفت: ما یک دستگاه نظارتی هستیم و وظیفه کنترل محتوا را داریم هر چند که در دیگر زمینه هو نیز پاسخگو هستیم و مسئولیت هایی را نیز تا حدودی می پذیریم. اما اگر بخواهیم سرمایه گذاران  بخش خصوصی فعال شوند بخشی از این اتفاقات طبیعی ست و اکثر مجموعه های ناتمام نیز در برگشت سرمایه دچار مشکل شدند. وی در خصوص علت ممنوع الکاری تهیه کننده و کارگردان مجموعه احضار و مقایسه آن با وضعیت سریال رقص روی شیشه گفت: عوامل رقص روی شیشه به هر حال آن مجموعه را به سرانجام رساندند و این با نیمه تمام ماندن مجموعه احضار که سه قسمت پایانی آن پخش نشد فرق دارد هر چند که ما برای عوامل رقص روی شیشه نیز برای موارد بعدی با احتیاط پروانه ساخت صادر میکنیم.

سینما معیار به تهیه کنندگی محمدجوادطالبی و با اجرا و کارشناسی امیرعباس صباغ پنجشنبه ها ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۵:۴۵ بصورت مستقیم از رادیو گفتگو پخش می شود.

تاریخ نشر مطلب:
یکشنبه، ۰۹ تیر ۱۳۹۸






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده