برگزیدگان جشن منتقدان سینما معرفی شدند

یازدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینما با معرفی بزگزیدگانش در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به پایان رسید.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ فیلم های ماجرای نیمروز با پنج لوح و رگ خواب با 6 لوح تقدیر و تندیس پیش چشم منتقدان و نویسندگان خوش درخشیده بودند و بیشترین تعداد جوایز را از ان خود کردند و جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم به حمید نعمت الله برای رگ خواب رسید.

اما حواشی این جشن پر رنگ تر از متنش بود .در بخشی از این مراسم جمشید مشایخی با حضور روی سن از کلیپی که در مراسم پخش شد و چهره برخی بازیگران را نشان می داد انتقادات شدیدی کرد و به بازیگری اشاره نمود که مقابل شهبانو تمبک می زد و اکنون خانه وقف می کند ولی تصویرش در این کلیپ پخش شد. وی پس از آن مراسم را ترک کرد.

جایزه بهترین موسیقی متن این دوره به سهراب پورناظر برای رگ خواب داده شد و تندیس بهترین چهره پردازی به محسن دارسنج برای ماجرای نیمروز رسید. دارسنج گفت: جایزه ام را به شهید محسن حججی تقدیم می کنم که کیلومترها دورتر رفت و جنگید تا ما اینجا جشن بگیریم.

تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به هادی حجازی فر برای فیلم ماجرای نیمروز رسید. وی پس از دریافت جایزه اش با خنده گفت: نوید جان (اشاره به نوید محمدزاده بازیگر) ببخشید که این جایزه را گرفتم.از محمد حسین مهدویان و سید محمود رضوی تشکر می کنم و امیدوارم در اینده ای نزدیک لاتاری ساخته شود.وی افزود: ویدیو هم یک زمانی ممنوع بود و آزاد شد. یک روز هم «لاتاری» آزاد می شود.دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد به کوروش تهامی ‌برای بازی در فیلم رگ خواب رسید.

حامد بهداد برای سد معبر تندیس بهترین بازیگر مرد را از ان خود کرد. وی گفت:ما هنرمندها آنطور که باید از عباس کیارستمی نگفتیم. چطور نام بوعلی سینا پشت قباله ایران است اما نام کیارستمی نیست؟بهداد افزود: هیچگاه طرفدار جنگ نبوده و نیستم اما نمی توانم از تصویر شهید محسن‌حججی بگذرم. این لحظه را تقدیم به روح پرفتوحش می کنم.

تهمینه میلانی هم که برای تجلیل از گوهر خیر اندیش امده بود با انتقاد از انتخاب های این جشن گفت: نمی دانم ملاک انتخاب فیلم ها چه بوده ولی حتی فیلم مرا ندیدند. منتقدان ما باید مستقل باشند. فیلم من را که دولت کنار گذاشت شما هم کنار گذاشتید.امیدوارم شما مستقل تر عمل کنید چون انها تکلیفشان معلوم است.

اولین جایزه خلاقیت و استعداد درخشان به منیر قیدی برای ویلایی ها رسید.دومین جایزه خلاقیت و استعداد درخشان به اصغر یوسفی نژاد برای ائو (خانه) تعلق گرفت.منیر قیدی گفت: گرفتن این جایزه از جشن رای های پاک برای من ارزشمند است.

تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشن یازدهم به طناز طباطبایی برای ویلایی ها رسید. نوید محمدزاده که برای اهدای جایزه روی سن آمده بود گفت: هر کسی یک نامی دارد وقتی می گوییم آقای بازیگر یعنی استاد عزت الله انتظامی و باید به وی احترام بگذارید. قرار نیست به عزت الله انتظامی بی احترامی کنیم. نمی توانیم درباره کسی که به او آقای بازیگر می گویند انقدر راحت حرف بزنیم همه تاج سر منند اما قرار نیست به استاد انتظامی بی احترامی کنیم. عذر می خواهم که اینطور حرف زدم ولی ای کاش بدانیم چه می گوییم.

در این مراسم منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما به حواشی انتقاد یک بازیگر پیشکسوت از بازیگری دیگر اشاره کرد و گفت: وای بر ما و نسل ما که تنفر می پراکنیم. اتفاقاتی افتاد که می خواستم مراسم را ترک کنم. از نوید محمدزاده و حامد بهداد ممنونم که به ما احترام یاد دادند.

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول‌ زن به ثریا قاسمی برای فیلم ویلایی وتندیس بهترین بازیگر نقش اول‌ زن به لیلا حاتمی برای فیلم‌ رگ خواب رسید که هیچکدام در مراسم حضور نداشتند.دیپلم افتخار بهترین کارگردانی به محمدحسین مهدویان برای فیلم ماجرای نیمروز تعلق گرفت. مهدویان گفت: خوشحالم در جشنواره فجر جایزه بهترین فیلم از نگاه مردم را گرفتم و امشب هم از منتقدان این جایزه را دریافت کردم.منتقدان جا پای مردم گذاشتند.

تندیس بهترین کارگردانی و بهترین فیلم این دوره هم به حمید نعمت الله برای فیلم رگ خواب رسید.جعفر پناهی نیز با حضور روی سن گفت: ما نمی گوییم دولتی ها فیلم نسازند اما اگر صد سالن به آنها می دهید یک سالن هم به ما بدهید.

مجید مظفری بازیگر سینما در این مراسم با کنایه گفت:دخترم از من پرسید چند دوره است که در این مراسم شرکت می کنیم و من گفتم اولین بارمان است.مثل جشن خانه سینما که تاکنون دعوتمان نکرده اند. گفتنی است در یازدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینما از جمال امید،گوهر خیر اندیش، فرید مصطفوی و جمشید هاشم پور تقدیر شد.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده