بهترین بازیگران ژانر اکشن سینمای هالیوود را بشناسید

سینمای پر مخاطب و جذاب اکشن یکی از اصلی ترین منابع درآمد فیلمسازان جهان به خصوص سینمای هالیوود است.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ فیلم‌های این ژانر به دلیل جذابیت‌های بصری و پرحادثه بودن و گاهی داستان‌های زیبایی که دارد، برای مخاطبان سینما بسیار جذاب است و گاهی هم فیلم‌های این ژانر مورد توجه منتقدان و جشنواره های سینمایی قرار گرفته است.بازیگران مشهور بسیاری در این ژانر به ایفای نقش پرداخته‌اند، ولی تعدادی از آنها محبوبیت و جذابیت بیشتری برای مخاطبان داشته‌اند. بازیگرانی که برای بازی در نقش‌های مهیج و گاهی سخت فیلم‌های اکشن خودشان را با شمایل یک قهرمان در ذهن مخاطبان این هنر قرار داده‌اند. در زیر تعدادی از بهترین بازیگران را مرور می‌کنیم.

جیسون استاتهام

بازیگر، تهیه‌کننده، ورزشکار و صداپیشه مشهور بریتانیایی است. او را بیشتر به خاطر بازی در فیلم‌های اکشن به یاد می‌آوریم. این بازیگر 50 ساله به ورزش‌های رزمی کاراته، کیک بوکسینگ و وینگ چون کونگ فو و ووشو تسلط کامل دارد و به همین دلیل به طور معمول صحنه‌های رزمی فیلم‌هایش را خودش بازی می‌کند. وی به مدت ۱۲ سال عضو تیم شیرجه بریتانیا بوده‌ است. او قبل از بازیگری فروشندگی بازار سیاه را نیز تجربه کرده است و فعالیت هایی را به عنوان مدل داشته است. از سری فیلم‌های اکشن او می‌توان به سری فیلم‌های «مامور انتقال» اشاره کرد.

سیلوستر استالونه

این بازیگر که به خاطر بازی در نقش «رمبو» به شهرت جهانی و محبوبیت زیادی در بین مخاطبان ژانر اکشن رسید، علاوه بر بازیگری، کارگردانی و نویسندگی را نیز تجربه کرده است. کمتر پیش می‌آید که یک بازیگر برای فیلم‌های اکشن جوایز هنری دریافت کند؛ ولی این بازیگر جایزه گلدن گلوب و نامزدی در اسکار را در کارنامه خود دارد. مخاطبان سینما او را بیشتر به خاطر بازی در سری فیلم‌های راکی به یاد می آورند که علاوه بر بازیگری، نویسندگی این آثار را هم در کارنامه خود دارد.

بروس ویلیس

بروس ویلیس علاوه بر بازیگری، کارگردانی و نوازندگی هم می‌کند. این بازیگر دورگه آلمانی – امریکایی بیشتر به خاطر بازی در نقش فیلم «جان سخت» شناخته می‌شود و بعد از آن در فیلم‌های دیگری در همین ژانر درخشید. نکته جالب در خصوص نقش این بازیگر در فیلم جان سخت این است که این نقش قبل از او به سیلوستر استالونه پیشنهاد شده بود که با رد این پیشنهاد توسط او، این نقش به یادماندنی به بروس ویلیس رسید. بروس ویلیس را بازیگر گیشه ها نیز می‌دانند. فیلم‌هایی که او بازی کرده، اکثرا فروش قابل توجهی داشته است.

رابرت دنیرو

بسیاری رابرت دنیرو را بهترین بازیگر تمام دوران‌ها می‌دانند. این بازیگر که در خانواده‌ای اهل هنر به دنیا آمد، در انواع و اقسام ژانرها به ایفای نقش پرداخته است و از عهده همه آنها به خوبی برآمده. از بهترین فیلمهای ژانر اکشن او می‌توان به شکارچی گوزن، روزی روزگاری در آمریکا، گریز نیمه شب و ... اشاره کرد.

آل پاچینو

آل پاچینو با لقب «سلطان» در سینمای جهان شناخته می‌شود. وی بیشتر برای شیوه بازیگری پرشور و برون گرای خود شناخته می‌شود. این بازیگر و کارگردان محبوب با بازی در سه‌گانه پدرخوانده و فیلم‌های بعد از ظهر سگی، بوی خوش زن و صورت زخمی شناخته می‌شود. او یکی از رکورد داران در نامزدی جایزه اسکار با هشت بار نامزدی است؛ ولی تنها یک بار برای بازی در فیلم «بوی خوش زن» این جایزه را به دست آورد. به راستی او شاهکار بازیگری در تمام ادوار تاریخ سینمای جهان است.شیوه بازیگری پرانرژی و برون‌گرای او باعث می‌شود که در فیلم‌های اکشن هم به خوبی ظاهر شود؛ مانند تمام ژانرهایی که تجربه کرده است.

آرنولد شوارتزنگر

آرنولد متولد یک روستا در اتریش است و زمانی که در آن روستا به تمرینات بدنسازی خود مشغول بود، هرگز فکر نمی‌کرد روزی تبدیل به یکی از بازیگران مطرح سینما شود و با خواهر زاده جان اف کندی ازدواج کند. آرنولد یک رکورد عجیب در گینس به عنوان بزرگترین بدن دنیا را به ثبت رسانده است. از وی به عنوان بزرگترین بازیگر اکشن به مدد فیلم‌های موفقی جون ترمیناتور ، دروغ‌های حقیقی، یادآوری مطلق، کوماندو، پاک کننده کونان و… یاد می شود.

مل گیبسون

بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده جنجالی و مذهبی هالیوود که همیشه مواضع سیاسی و اجتماعی جالبی داشته است، برای کارگردانی فیلم «شجاع دل» دو جایزه اسکار را در کارنامه خود دارد. از جمله اقداماتی که انجام داد و خبرساز شد، کارگردانی فیلم «مصائب مسیح» و همینطور حمایت از فیلم « 11/9 فارنهایت» ساخته مایکل مور بود که به انتقاد از جنگ عراق پرداخت. از جمله فیلم‌های اکشن و جنگی او می‌توان شجاع دل، اسلحه مرگبار ، مکس دیوانه، آپوکالیتو و ... را نام برد.

راسل کرو

راسل کرو که همه مخاطبان سینما او را با بازی درخشانش در فیلم «گلادیاتور» به یاد می‌آورند، فیلم‌های دیگری نیز در ژانر اکشن، جنگی، حماسی داشته است. از جمله آن‌ها می‌توان به گنگستر آمریکایی، ماشین جنگ، شهر ویران و ... اشاره کرد.

جت لی

این بازیگر ریز نقش چینی که 54 سال دارد، همواره در ذهن مخاطبان سینما به عنوان یک رزمی کار همه فن حریف نقش بسته است. این بازیگر چینی یک رزمی کارحرفه ای و صاحب مدال در رشته ووشو است و توانسته در فیلم‌های اکشن سینمای چین و هالیوود به ایفای نقش بپردازد .او در فیلم‌های اسلحه مرگبار، سری فیلم‌های روزی روزگاری در چین، بی باک، پادشاهی ممنوعه و... بازی کرده است.

تام کروز

بدون شک تام کروز یکی از ستاره های ماندگار در ژانر اکشن در سینمای هالیوود است. شاید متعجب شوید اگر بدانید که این بازیگر خوشتیپ سینما روزگاری قصد داشت یک کشیش شود! تام کروز را می‌توان با سری فیلم‌های ماموریت غیر ممکن به یاد آورد. این بازیگر سابقه نامزدی جایزه اسکار را نیز دارد و برنده جایزه گلدن گلاب شده است. وی در فیلم‌های ژانر اکشنی چون گزارش اقلیت، مومیایی، شوالیه و روز و... بازی کرده است.

تاریخ نشر مطلب:
جمعه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده