نمایش ۱۰ فیلم جدید در سینماهای«هنر و تجربه»

همزمان با روز ملی سینما ۱۰ فیلم مستند، داستانی و کوتاه در «هنر و تجربه» به نمایش در می آید.به گزارش امتداد نیوز، اکران یک فیلم داستانی، سه فیلم مستند و ۶ فیلم کوتاه از روز سه شنبه ۲۱ شهریورماه همزمان با روز ملی سینما در گروه «هنر و تجربه» آغاز می‌شود.

قرار است مستندهای «بزم رزم» ساخته سیدوحید حسینی، «اورسون ولز صحبت می‌کند» ساخته نیما قلی زادگان، «اصطکاک» ساخته امیر فرض الهی و فیلم «ویولونیست» ساخته محمدعلی طالبی و مجموعه فیلم‌های کوتاه بیژن میرباقری از روز سه شنبه ۲۱ شهریورماه در «هنر و تجربه» به نمایش دربیاید.مستند «بزم رزم» نگاهی به کارنامه موسیقی در روزگار جنگ و بین سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۷ دارد.

مستند «ارسون ولز صحبت می کند» روایتی است از زندگی نابغه بزرگ کارگردانی و بازیگری و نویسندگی سینما و تئاتر، جرج اورسن ولز. نیما قلیزادگان برای این مستند سه سال پژوهش و تحقیق کرده است.«اصطکاک» روایتی از دیالکتیک سینما و مردم، در ایران از آغاز تاریخ سینما تاکنون است.

«ویولونیست» در مورد پسربچه‌ای است که نان روزانه‌ خود و خانواده‌اش را از طریق ویولون زدن درمی‌آورد، بعد با آدم‌های دیگر و غالبا تحصیل کرده‌ای مواجه می‌شود که برخی از آن‌ها بیکار هستند. در واقع این فیلم از طریق یک ویولونیست زندگی و وضعیت هنرمندان دیگر را بررسی می‌کند. در این فیلم مجموعه‌ای از یک شهر واقعی و ملموس را از نوجوانی می‌بینیم که در خیابان‌های تهران ویولون می‌نوازد.

مجموعه فیلم‌های کوتاه «پسرک آبی در پارک»، «خاموشی»، «دوخواهر»، «مه سا»، «نامه نانوشته»، «زیرپلک» از بیژن میرباقری در «هنر و تجربه» اکران می‌شود. از این فیلمساز سال گذشته «ربوده شده» در سینماهای کشور اکران شد.

تاریخ نشر مطلب:
سه شنبه، ۲۱ شهریور ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده