معرفی برگزیدگان ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران

برگزیدگان ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران در مراسمی با حضور فعالان محیط زیست و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده معرفی و با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شدند.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در اختتامیه این جشنواره که در فرهنگسرای آسمان برگزار شد، منصوره محمدحسینی در بخش تصویرسازی،رضا زنگنه در بخش عکاسی، لیو کیوآنگ دربخش کاریکاتور،محسن حیدری در بخش طراحی پوستر، نغمه مقصودلو در بخش ویدئو آرت، مریم پالیزگیر در بخش هنرهای مفهومی به عنوان زیرمجموعه بخش تجسمی این جشنواره با اهدای لوح تقدیر تجلیل شدند.

برگزیدگان بخش سینمایی این جشنواره نیز به شرح زیر معرفی و تجلیل شدند:

در بخش مستند بلند؛ «چین پلاستیکی» به کارگردانی ژیولیانگ وانگ و تهیه کنندگی چو لیو از کشور چین برنده شد.

در بخش مستند کوتاه؛ «به کجا می رویم» به تهیه کنندگی و کارگردانی رضا مجلسی از ایران انتخاب شد.

جایزه ملی به مستند «شاعران زندگی» به کارگردانی شیرین برق نورد و تهیه کنندگی مجتبی میر تهماسب از ایران رسید.

در بخش فیلم داستانی بلند؛ « برگِ جان» به کارگردانی و تهیه کنندگی ابراهیم مختاری از ایران برگزیده شد.

در بخش فیلم داستانی کوتاه؛ «حیوان» به کارگردانی بهمن ارک و بهرام ارک و به تهیه کنندگی مدرسه ملی سینمای ایران انتخاب شد.

در بخش انیمیشن؛ «من + او» به کارگردانی جوزف آکسفورد و تهیه کنندگی امیلی بلوم ازآمریکا برترین اثر شد.

در بخش سینمای تجربی؛ «ما می توانیم» به کارگردانی و تهیه کنندگی رضا یارخلجی از ایران اثر برگزیده شد.

در بخش تقدیر از فیلم‌های برتر محیط بانان هم از مجید عسگری زاده فراهانی، محمد جواد آرمان مهر، علی سجاد جلالی و امیر شکرگذار به واسطه تلاش و صیانت از محیط زیست قدردانی شد.

همچنین در این مراسم از برنامه سازان برتر تلویزیونی در حوزه محیط زیست تقدیر شد.

الهام پیرهادی از برنامه "سرزمین ما"، پرهام دیباج از برنامه "طبیعت 360 درجه" و پریسا پیمان از برنامه "آمد و شد" و منصور وفایی زاده از برنامه "هوای تازه" لوح تقدیر خود را دریافت کردند.

همچنین در این مراسم از نمایندگان فعال استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی، چهار محال و بختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، کرمان، کردستان، کرمانشاه، گیلان، مازندران، مرکزی و همدان در برگزاری این جشنواره در استان ها تقدیر شد.

در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران همچنین از هنرمند تازه درگذشته وحید نصیریان که در جشنواره های پنجم و ششم عضو هیئت انتخاب و داوری بود، تجلیل شد.

فرهاد توحیدی دبیر این جشنواره در حاشیه این مراسم در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه این جشنواره از 18 تا 24 شهریور در تهران و 150 شهر در سراسر کشورمان در دو بخش اصلی هنرهای تجسمی و سینمایی برگزار شد، افزود: 1200 فیلم از ایران و 45 کشور جهان به دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد حدود 300 فیلم شامل 150 فیلم خارجی و 150 فیلم ایرانی انتخاب و در سینماهای کشور نمایش داده شد.

وی ادامه داد: در بخش هنرهای تجسمی به هنرهای تصویری، کاریکاتور، گرافیک و هنرهای مفهومی جوایزی اهدا شد و در بخش سینمایی، فیلم هایی را در قالب انیمیشن، فیلم کوتاه، مستند کوتاه، مستند بلند و سینمای داستانی نمایش دادیم و برگزیدگان انتخاب و معرفی شدند.

توحیدی با بیان اینکه هدف اصلی این جشنواره رساندن پیام های محیط زیستی به مردم به زبان هنر است، گفت: کوشش می کنیم به زبان هنر رفتار مردم را نسبت به محیط زیست عوض کنیم.وی افزود: محیط زیست اکنون در جهان وضعیت خطرناک و پیچیده ای دارد و جز با تلاش همگانی نمی توانیم از تخریب محیط زیست جلوگیری کنیم.وی با اشاره به اینکه نخستین جشنواره فیلم سبز ایران در سال 79 برگزار شد، گفت: دوره چهارم آن در سال 1384 و 11 سال بعد یعنی پارسال دوره پنجم و امسال دوره ششم آن برگزار شد.وی ابراز امیدواری کرد: این جشنواره هر دو سال یک بار برگزار می شود.دبیر ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران گفت: این جشنواره به کوشش بخش خصوصی و انجمن های مردم نهاد برگزار شد.

همچنین معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در این مراسم با اشاره به اینکه سینما مهمترین ابزار برای تأثیر بر ذهن و رفتار جوانان است افزود: سینما می تواند تغییر رفتار و اصلاح سبک زندگی مورد نیاز جامعه مانند محیط زیست، الگوی مصرف و خانواده را انجام دهد.وی ادامه داد: در حوزه خانواده در جهان و همچنین در کشورمان بحران داریم و اینها آینده کشور را تهدید می کند و لازمه بهبود آن تغییر سبک و روش زندگی است.

ابتکار با تأکید بر اینکه سینما و فیلم مهمترین تأثیرگذاری را دارد گفت: تغییر در سبک زندگی، نگرش و نوع برخوردها شدنی است و فقط باید تلاش کنیم تا این جریانات به جریانات فراگیر و جنبش های اجتماعی تبدیل شود و هنرمندان در این باره نقش کلیدی و محوری را دارند.معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: انتخابات اخیر ریاست جمهوری هم نشان داد که جوانان و زنان، نیروهای بسیار قدرتمند سیاسی و اجتماعی کشورمان هستند و می توانند تغییر را به وجود آورند.

ابتکار اضافه کرد: موضوع زنان و خانواده از مسائل مهم اجتماعی ما و جهان است و حتماً? باید از دریچه هنر و سینما برای اصلاح رفتار، نگرش و بهبود وضعیت اجتماعی خودمان تلاش کنیم.

رئیس سابق سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حامی محیط زیست بودن ربطی به مقام ندارد و انسان می تواند در هر جایگاهی، عاشق محیط زیست باشد.

همچنین اسماعیل کهرم داور بخش تجسمی ششمین جشنواره سبز در این مراسم خطاب به رییس سازمان محیط زیست گفت: دوست داشتم آقای کلانتری اینجا بود تا به ایشان بگویم، یوزپلنگ آسیایی که الان شده یوزپلنگ ایرانی، امانت مردم ایران و جهان به شما است و اگر ما در اثر اشتباه، کم کاری و یا نگرش اشتباه، یوزپلنگ آسیایی را از دست بدهیم همه علاقمندان به حیات وحش دنیا ما را شماتت خواهند کرد.وی با اشاره به اینکه مقایسه آب با یوزپلنگ مع الفارق است، افزود: حفاظت از آب به عهده سازمان محیط زیست نیست اما حفاظت از گونه یوزپلنگ آسیایی و ایرانی بر عهده این سازمان است.

تاریخ نشر مطلب:
شنبه، ۲۵ شهریور ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده