جشنوارۀ 37 فیلم فجر/گزارش نشست«تیغ و ترمه»

در ابتدای نشست «تیغ و ترمه» کیومرث پوراحمد نویسنده و کارگردان با ابراز خوشحالی از وجود خبرنگاران جوانان گفت: چیزی که می‌تواند ما و کشور ما را نجات دهد جوانان هستندو حضور پرشور من را به آینده ایران امیدوارم می‌کند.پژمان بازغی نیز گفت: مهم‌ترین رویداد سینمایی کشور همین جشنواره است، خوشحالم که دو فیلم دارم و این فیلم واقعا یکی از لذت بخش‌ترین کاراهایم در تمام طول این ۲۶ سال بود.

دیبا زاهدی درباره همکاری با پوراحمد گفت: ایشان کارگردان دوران کودکی من است و نوستالژی من، چهار ساله بودم که «خواهران غریب» را دیدم حالا در این سن همکاری با ایشان تجربه فوق‌العاده‌ای بود.رضا یزدانی نیز درباره حضور در این فیلم گفت: من ترانه‌های بسیاری برای فیلم‌های متفاوتی خوانده‌ام و در کارنامه‌ام پوراحمد را کم داشتم و این همکاری برام بسیار مایه افتخار است.

پوراحمد با اشاره به این‌که در هر فیلم به اندازه فیلم اول استرس دارم گفت: در این فیلم خیالم راحت بود، چون علیرضا زرین‌دست کنارم داشتم.او در پاسخ به این‌که امیر شخصیتی که پژمان بازغی ایفا می‌کرد بی‌دلیل از فیلم خارج شد، گفت: درست می‌گویید ما سه سکانس دیگر هم گرفتیم که در تدوین حذف شد و به همین دلیل امیر یکباره غیب شد و امیدوارم که بتوانیم پس از جشنواره آن را اصلاح کنیم.

او درباره تبدیل رمان به فیلمنامه گفت: رمانی جذاب و خواندنی بود و دوستش داشتم، پس قرارداد با نشر چشمه هشت، نه ماه طول کشید تا به فیلمنامه تبدیل شود.او در پاسخ به این‌که آیا خودش از این فیلم رضایت دارد؛ گفت: من چه بعد از بهترین فیلم‌هایم چه بعد از بدترین‌ها راضی بودم و آن لحظه فکر کردم بهترین فیلم را ساخته‌ام امت به مروز زمان مشخص شده که فیلم خوبی هست یا نه، مهم نظر شما و مردم است. وقتی «گل یخ» را ساختم فکر کردم «خواهران غریب ۲» را ساخته‌ام ولی بعد وقتی واکنش اهالی رسانه را دیدم و بعد فروش پایینش توسط مردم فهمیدم فیلم بدی شده است، مرور زمان ثابت می‌کند.

او همچنین درباره این‌که انگار برخی قسمت‌های فیلم دنباله «شب یلدا»ست، گفت: درست است به هر حال حتی در کار اقتباسی هم من ذهنیت خودم را دارم و این را می‌پذیرم.

تهیه‌کننده فیلم نیز در پاسخ به شفافیت مالی فیلم گفت: هزینه تولید دو میلیارد بود ۶۰٪ آن سرمایه من است، ۳۰٪ آقای پوراحمد و ۱۰٪ دوست ایشان و هیچ رانت یا سرمایه مشکوکی ندارد.

تاریخ نشر مطلب:
شنبه، ۱۳ بهمن ۱۳۹۷






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده