تقدیر از محمد علی کشاورز در جشن «حافظ»

در هفدهمین جشن حافظ از یک عمر فعالیت هنری محمدعلی کشاورز تقدیر به عمل می آید. به گزارش شایان فیلم و به نقل از روابط عمومی جشن حافظ، «به پاس یک عمر فعالیت هنری و بازی در ده ها فیلم و سریال و ثبت چندین نقش ماندگار با اجراهای متفاوت و جذاب، تندیس حافظ یک عمر فعالیت هنری هفدهمین جشن سینمایی و تلویزیونی دنیای تصویر به محمد علی کشاورز اهدا می شود.»

در ادامه این متن آمده است:«محمدعلی کشاورز متولد فروردین ماه 1309در اصفهان است. وی شش دهه حضور مستمر در تئاتر، سینما و تلویزیون داشته و طی این سال ها مجموعه ای از نقش های ماندگار را به نام خود ثبت کرده است.او فعالیت هنری اش را از سال ۱۳۳۹ با حضور در نمایش «ویولن ساز کره مونا» آغاز کرد. او برای نخستین بار در سال ۱۳۴۳ با فیلم «شب قوزی» بازیگری سینما را تجربه کرد.محمدعلی کشاورز قبل از انقلاب با کارگردانانی چون داریوش مهرجویی، بهرام بیضایی و ناصر تقوایی همکاری کرد. وی در این مقطع در چندین تله تئاتر حضور یافت و در سریال «دایی جان ناپلئون» ساخته ناصر تقوایی هم ایفای نقش کرد.

این بازیگر بعد از انقلاب هم حضورش در تلویزیون را ادامه داد و در دهه شصت در دو سریال «افسانه سلطان و شبان» و «سربداران» هنرنمایی کرد. محمد علی کشاورز بخاطر توانایی بازی در نقش های متفاوت و ارائه ی مجموعه کاملی از کاراکترهای به یاد ماندنی در سینما و تلویزیون شناخته می شود.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده