برنامه های تلویزیون برای دهۀ کرامت

همزمان با سالروز ولادت با سعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) و میلاد مسعود هشتمین اختر آسمان ولایت و امامت و آغاز دهه کرامت شبکه‌های تلویزیون برنامه‌های ویژه‌ای روی آنتن می برند.

شبکه یک سیما

شبکه ملی ایام دهه کرامت را با برنامه زنده «حریم» آغاز کرد. برنامه‌ای که همه‌روزه از طریق ارتباط مستقیم با حرم رضوی دل های شیفتگان ولایت و امامت را شیدایی می‌کند.

ویژه برنامه «جشنواره رضوی» به تهیه‌کنندگی سعید عباسی نیز در ۱۰ قسمت ۱۰ دقیقه‌ای برای این دهه تولید شده و تلاش می‌کند با انعکاس رویدادهای این دهه و گفت‌وگوهای مردمی بینندگان را با ویژگی‌های این دهه هر چه بیشتر آشنا کند. در این برنامه که هر روز بعد از «آفتاب شرقی» و قبل از خبر ساعت ۱۴ پخش می‌شود، اختتامیه جشنواره رضوی در شهرهای خراسان شمالی، رضوی، جنوبی، آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، سیستان و بلوچستان، قم و خوزستان پوشش داده می شود.

شبکه دو سیما

افتتاحیه جشن‌های دهه کرامت روز سه شنبه ۳ مرداد ماه ساعت ۷:۳۰ به صورت زنده از حرم حضرت معصومه(س) آغاز می شود. همچنین جُنگ نوجوانانه «باران» از حرم حضرت معصومه(س) با حضور نوجوانان و با اجرای برنامه های نمایشی، مسابقه حضوری و پیامکی سه شنبه ساعت ۱۸:۳۰ روانه آنتن می شود.

همچنین جُنگ شبانه «باغ ملی» به تهیه‌کنندگی احسان ارغوانی و برنامه صبحگاهی «با صبح» به تهیه‌کنندگی جعفر فریدزاده و «نگی که نگفتی» به تهیه‌کنندگی مجتبی احمدی با رویکرد ویژه این ایام روانه آنتن خواهند شد.سخنرانی، گزارش‌های عیدانه و مولودی‌خوانی‌های مرتبط نیز از دیگر ویژه برنامه‌های در نظر گرفته شده برای دهه کرامت است که تقدیم مخاطبان خواهد شد.

گروه کودک و نوجوان نیز برای مخاطبان خود ویژه برنامه‌های مختلفی از جمله برنامه «یه گله جا» را به مناسبت روز دختر و ولادت حضرت معصومه (س) در نظر گرفته است که سه‌شنبه و چهارشنبه به ترتیب ساعت ۱۴:۳۰ و ۱۰ پخش می‌شود.

شبکه سه سیما

شبکه سه با برنامه‌های «سمت خدا»، «دوطرفه»، «چراغانی» و «شهرکرامت» دهه کرامت را جشن می گیرد.

شبکه چهار سیما

مستند ایران ـ مشهد، آستان بهشت، گوهرشاد و ایران مشهدالرضا عناوین برنامه هایی هستند که در دهه کرامت از شبکه چهار سیما پخش می شود.

شبکه پنج سیما

«بانوی آفتاب» و «بانوی کرامت» عنوان دو میان برنامه کوتاه ۵ دقیقه ای است که از شب ولادت حضرت معصومه (س) و در فواصل مختلف زمانی از شبکه پنج پخش می شود.

همچنین برنامه زنده «تا نیایش» چهارشنبه ۴ مرداد ماه به صورت زنده و مستقیم از حرم مطهر حضرت معصومه (س) ساعت ۱۲ بر روی آنتن شبکه پنج می رود.به همین مناسبت پنج شنبه ۵ مردادماه ساعت ۲۱:۵۵ دعای کمیل از حرم حضرت معصومه(س) پخش خواهد شد. ارتباط زنده با حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) از دیگر برنامه هایی است که عاشقان اهل بیت در روز ولادت بیننده آن خواهند بود.

شبکه قرآن و معارف سیما

ویژه برنامه های شبکه قرآن و معارف سیما نیز در این دهه شامل «نگاه خورشید»، «راه نشان»، «نسیم کرامت» و سخنرانی های مذهبی و... خواهد بود.برنامه گفت و گو محور «نگاه خورشید» از دوشنبه ۲ مرداد از ساعت ۲۲ الی ۲۳ به صورت زنده و مستقیم روی آنتن می رود .

جنگ شبانگاهی «راه نشان» با محوریت بیان مسائل اجتماعی از دیدگاه قرآن کریم از دیگر برنامه های این شبکه در دهه کرامت می باشد که ساعت ۲۳:۳۰  به صورت زنده هر شب در طول این ایام تقدیم مخاطبان می شود .جشن ویژه دهه کرامت در امامزاده صالح (ع) در قالب برنامه «نسیم کرامت» نیز برنامه دیگری است که از ششم مرداد ماه ساعت ۱۹ به صورت زنده پخش خواهد شد.

گفت وگو با مادران و دختران حافظ قرآن با عنوان «مادرانه» در روزهای سه شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۴:۳۰ از این شبکه پخش می شود.

شبکه افق سیما

شبکه افق نیز همزمان با دهه کرامت برنامه هایی ویژه و متناسب با این ایام تولید و آماده پخش کرده است. این برنامه ها شامل؛ «عیدانه: دخترانه» به تهیه کنندگی الهه بهبودی است که سه شنبه ۳ مردادماه از شبکه افق پخش می شود.

همچنین بهترین نامه های دختران به پدرانشان در برنامه قرائت می شود و به بهترین ها هدایایی تعلق می گیرد؛ مهمانان از بین نویسندگان، مترجمان، هنرمندان، حافظان قرآن کریم و همچنین خانم های بزرگسال به عنوان الگوهایی برای دختران امروز هم در برنامه حضور می یابند.

شبکه نهال

شبکه نهال نیز در ایام دهه کرامت تلاش می کند تا با پخش ویژه هایی این ایام را جشن گیرد به همین مناسبتمجموعه انیمیشن «پرنده طلایی» روی آنتن می رود.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده