اجرای اپرای خیام از فردا آغاز می شود

اپرای عروسکی «خیام» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی بهروز غریب پور از فردا(یکشنبه) در تالار فردوسی به صحنه می رود.به گزارش ایرنا، این اجرا با صدای محمد معتمدی در نقش خیام به صحنه خواهد رفت.در این اپرا گوشه هایی از زندگی خیام، افکار او و همچنین تاثیری که روی مردم ایران و حتی جهان داشت ، دیده خواهد شد، خیام با رباعیاتش در جهان سفر کرده و به همین دلیل در این کار موسیقی جایگاه ویژه خود را دارد.

امیر بهزاد که در اپرای «سعدی» و پیش از آن اپرای «لیلی و مجنون» به عنوان آهنگساز همکاری داشت، در این پروژه سومین همکاری را با گروه آران سپری می کند.اشعاری از خیام به زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و کردی خوانده می شود.

امیر بهزاد آهنگساز، فرنوش بهزاد به عنوان رهبر ارکستر، علی پاکدست، مریم اقبالی، علی ابوالخیریان، قاسم رحمتی دستیاران اپرای خیام هستند.با توجه به اتمام بلیت های دو هفته اول اجرا، روزهای جدید فروش از امروز(شنبه) ساعت 14 آغاز شده است.

علاقه مندان به تماشای اپرای عروسکی خیام، می توانند از روز 25 تیرماه هر شب ساعت 19 به تالار فردوسی بنیاد رودکی مراجعه کنند.بهروز غریب پور سرپرست گروه تئاتر عروسکی آران پیشتر نمایش عروسکی «اپرای مولوی»، «اپرای عاشورا»، «اپرای رستم و سهراب» و «اپرای مکبث» را به صحنه برده است.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده