با حذف برخی جوایز به کیفیت جشنواره فیلم فجر اضافه نمی‌شود

سید جلال اشکذری کارگردان سینما در خصوص بهتر برگزار شدن جشنواره فیلم فجر؛ گفت: جشنواره فجر را نمی توانند مانند جشنواره هایی چون کن برگزار کرد، چراکه هم ذهنیت سینمای ایران آماده نیست و هم شاید ظرفیت هایمان را از دست بدهیم. وی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان ادامه داد: از طرفی با حذف جوایز فنی آن شور و هیجان و امیدواری هرچه بیشتر جهت ادامه کار،که برای سینماگران بخصوص بچه های فنی با گرفتن سیمرغ به دست می‌آید از بین خواهد رفت و به نوعی سرخوردگی بوجود می آید.

این کارگردان بیان کرد: از سویی جدا بودن بخش فیلم اولی‌ها در جشنواره، اتفاق بهتری بود چون قدرت فیلم چندمی‌ها بیشتر است و با ادغام، این آثار کمتر دیده شده و مورد قضاوت قرار می گیرند.اشکذری تصریح کرد: اتفاق بعدی اینکه می توان برای نویسنده و کارگردان در بخش فیلم اولی ها بصورت مجزا جایزه در نظر گرفت.

این کارگردان عنوان کرد: البته باید بگویم زیاد شدن جوایز بیش از حد، مشکلات و نقاط منفی خودش را دارد اما اینکه بخواهیم جوایز یک سری از حوزه ها را که واقعا زحمت می‌کشند و تریبونی جز جشنواره برای بیان این زحمات ندارند، ضایع خواهد شد، بالاخره این افراد در سینما جایگاه حرفه ای دارند.

این کارگردان اذعان کرد: تعویض دبیر و قوانین هم درست نیست که باید در مورد آن نیز چاره اندیشی کرد.اشکذری خاطر نشان کرد: در مجموع برای برگزاری جشنواره به یک اطاق فکر با افراد حرفه‌ای نیاز است تا به یک جمع بندی کلی، نهایی و ثابت برسند تا هرسال شاید یک نوع سیاست گذاری جدید نباشیم.

 

تاریخ نشر مطلب:
شنبه، ۰۸ مهر ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده