اصفهانی: در رادیو که بودم مسافرکشی هم می‌کردم!

سیدعلی ضیاء مجری تلویزیون چهارشنبه 14 تیر میزبان محمد اصفهانی در سالروز تولدش همراه با محمدامین، مهدیس و مریم فرزندان این خواننده سرشناس بود. به گزارش ایلنا، اصفهانی در این باره که هم تحصیلات دانشگاهی دارد و هم کار هنری را پیگیری می‌کند، گفت: کار هنری، بگیر و نگیر دارد و با شانس و اقبال یا بخت طرف ارتباط دارد. خیلی‌ها از نظر هنری صدای خیلی خوبی داشته‌اند اما کارشان نگرفته و برعکس خیلی‌ها از هوش خوبی برخوردار بودند و صدای خوبی نداشتند اما موفق شدند. برای همین به کسانی که از من مشورت می‌خواهند می‌گویم شما ابتدا درستان را بخوانید و کاری دست و پا کنید و در کنارش به هنر بپردازید، تا اگر موفق نشدید، لااقل پشتوانه مالی داشته باشید.

به صدای استاد شجریان و ایرج علاقه دارم

اصفهانی در پاسخ به اینکه در ماشین به چه موسیقی گوش می‌دهد، تأکید کرد: حالا در ماشین چیزی گوش نمی‌دهم و فصل سکوت است. صدای آقای شجریان و ایرج (حسین خواجه امیری) جزو علاقمندی‌های من است و می‌خواهم از آن‌ها یاد بگیرم، بنابراین صدایشان را گوش می‌دهم. البته همه مدل صدایی را برای آنالیز گوش می‌دهم و آنقدر که کارهای مختلف را می‌شنوم آستانه لذتم بالا است، سختگیرم و به راحتی از کاری لذت نمی‌برم.

نظر محمد اصفهانی درباره همکارانش

محسن چاووشی: همین چیزی که معروف است، آقای خاص، موفق هم هست.

سیروان خسروی: یکی از بهترین تنظیم کننده‌های موسیقی ایران که رگ خواب طرفدارانش را به دست آورده و موفق است.

بنیامین بهادری: از دوستان خوب من که با هم مسافرت رفتیم و کنسرت دادیم. با ذوق و موفق است.

علیرضا عصار: دوست عزیز و قدیمی من است و بین خواننده‌ها نزدیک‌ترین آدمی که می‌توانم نام ببرم او است.

حامد همایون: جدیدا وارد این کار شده و خوب هم درخشیده و یکی از کارهای خوب او، انتخاب اشعار حساب شده مثبت در روزگاری است که افسردگی بر همه چیز می‌چربد.

در این بخش از برنامه، سه فرزند اصفهانی به استودیو آمدند و او درباره‌شان گفت: ان شاءالله سه فرزندم از نظر علمی عاقبت بخیر شوند، هر سه بچه‌های خوبی هستند و از آن‌ها خیلی راضی هستم.

اصفهانی هم از آن پدرهایی است که کولر را خاموش می‌کند!

محمدامین اصفهانی در پاسخ به این سوال ضیاء که آیا اصفهانی از آن پدرهایی است که کولر را خاموش می‌کند، بیان کرد: پدر من هم کولر را خاموش می‌کند! البته به خاطر صدایش.

در ادامه فرزندان این خواننده در این باره که به صدای کدام خواننده‌ها علاقمند هستند سخن گفتند و اصفهانی در این زمینه گفت: من دخالتی در سلیقه موسیقایی فرزندانم نداشته‌ام، مریم در روزهای سختی که من دانشجو بودم و مسافرکشی می‌کردم، همدمم بود.

در رادیو بودم و مسافرکشی هم می‌کردم

وی درباره سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اظهار کرد: پدرم سال ۵۹ از دنیا رفتند و مادرم ستادی برای کمک رسانی به جبهه را در مطب پدرم راه انداخته بودند و نمی‌توانستیم آنجا را اجاره بدهیم. من هم دنبال کسب درآمد بودم و نویسنده رادیو شدم. آن موقع فقط قرآن می‌خواندم. پیکانی هم داشتم که هر موقع وقت می‌شد با آن مسافرکشی می‌کردم و پول خردهای حاصل را به بقال محل می‌دادم که به من اسکانس بدهم.اصفهانی درباره تغییر نام خانوادگی‌اش توضیح داد: فامیلی پدربزرگم واعظ اصفهانی بود، پدرم از فامیلی واعظی استفاده می‌کرد و من دوباره بخش اصفهانی را به عنوان نام خانوادگی استفاده کردم.

آرزو می‌کنم صدای پدرم جاودان باشد

محمدامین گفت: بچه که بودم به نصیحت‌های پدرم گوش نمی‌دادم اما حالا که وارد کار بازاریابی شبکه‌ای شده‌ام، می‌فهمم پدرم چقدر درست حرف می‌زده و چه انسان بزرگی است. آرزو می‌کنم صدایش جاودان باشد.

مهدیس نیز گفت: هر پیشرفتی داشته‌ام به خاطر پدرم بوده و آرزو دارم هر آرزویی دارد برآورده شود چون اگر نبود من به این پیشرفت‌ها نمی‌رسیدم. مریم دختر بزرگ اصفهانی بیان کرد: آرزو می‌کنم سایه پدر تا ۶۰، ۷۰ سال آینده بالای سر ما باشد و همانطور که همیشه ما به او افتخار کرده‌ایم، روزی برسد که او به من افتخار کند.

گفتنی است «فرمول یک» به تهیه کنندگی افشین حسین خانی، شنبه تا چهارشنبه بین ساعت ۱۷: ۳۰ تا ۱۹ از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود و روز بعد ساعت ۷: ۴۵ بازپخش می‌شود.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده