معاون سیما: تلویزیون ایران ۸۷ درصد بیننده دارد!

مرتضی میرباقری در اظهاراتی به این نکته اشاره کرد که تمایل مردم به سریال‌های ایرانی، بیشتر از کارهای خارجی است.او توضیح داد: «ممکن است یک سریال خارجی تا ۴۰ درصد بیننده داشته باشد اما مخاطب سریال ایرانی حتی به بالاتر از ۶۰ درصد می‌رسد.

معاون سیما تصریح کرد: مشکل اصلی سریال‌ها این است که تعداد قابل توجهی نویسنده پرکار و باسواد وجود ندارد. در حال حاضر بیش از ۳۰ متقاضی برای ساخت سریال وجود دارد، اما نباید نگاه‌های سطحی در این کارها وارد شود.میرباقری گفت: ما در عمق روستاهای ایران امکان نظرسنجی داریم و براین اساس تلویزیون جمهوری اسلامی ایران حدود ۸۷ درصد بیننده دارد. سریال‌های ماه رمضان هم بیش از ۵۷ درصد مخاطب داشته است.

معاون سیما در عین اعلام کرد: شبکه‌های ماهواره‌ای در ایران تنها ۱۲ درصد مخاطب دارند که ممکن است این درصد مخاطب در یک مکان خاص باشد و این مخاطبان کاملا به طور پراکنده نیستند.او در ادامه با تأکید بر اینکه سازمان صداوسیما هیچ مشکلی در تأمین مالی پروژه‌های تلویزیون ندارد، اظهار کرد: به غیر از هزینه سریال‌های الف ویژه، صداوسیما قادر است هزینه سریال‌های متوسط را هم تأمین کند و هیچ مشکلی در تأمین بودجه آن‌ها ندارد. اگر نویسنده‌ای متن خوبی ارائه دهد حتما تلویزیون آن را کار خواهد کرد و به هیچ وجه فیلترینگ مذهبی و سیاسی نداریم؛ به شرط اینکه آثار ارائه شده از پشتوانه علمی و فکری برخوردار باشند.

در بخشی از گفت‌وگوی معاون سیما در جمع بازیگران سریال «گمشدگان»، پرویز پورحسینی مطرح کرد: نویسندگان ما نباید پشت درِ سازمان بمانند و این سازمان صداوسیماست که باید از آن‌ها دعوت به کار و حمایت کند.مرتضی میرباقری نیز در این خصوص اعلام کرد که ما در حال حاضر لیست کاملی از نویسندگان و کارگردانانی که در ۳۰ سال اخیر در تلویزیون کار کرده‌اند تهیه کرده‌ایم و اکنون فکر نمی‌کنم فرد مجرب و قَدَر پشت در سازمان بمانند.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده